Cumpărăm mai puţin şi căutăm reducerile de criză

519
aglomeratie-supermarket-Şapte din zece români au început să cumpere mai puţine produse sau să le caute pe cele mai ieftine, din cauza crizei, arată un studiu realizat de MEDNET Marketing Research Center. Totuşi, mai puţin sau deloc afectaţi s-au dovedit a fi tinerii fără copii, care au venituri de peste 3.000 de lei/familie şi studii superioare, potrivit rezultatelor studiului.

Astfel, 28,8% dintre respondenţi nu şi-au modificat comportamentul de consum, iar 71,2% au redus consumul sau au ales produse mai ieftine. Dintre aceştia, 45,9% au cumpărat aceleaşi produse, dar în cantitate mai mică, 9,3% au achiziţionat produse la un preţ redus, dar în aceeaşi cantitate, iar 16% au ales produse mai ieftine şi în cantitate mai mică. „Cei care nu şi-au schimbat comportamentul de consum ca efect al crizei sunt cei care se declară ca fiind afectaţi într-o foarte mică măsură sau chiar deloc de criză, tineri, fără copii, care au venituri peste 3.000 de lei/familie şi au studii superioare”, spun reprezentanţii companiei de cercetare. Potrivit studiului, cele mai afectate de criza economică sunt femeile cu vârsta cuprinsă între 55 şi 65 ani, cu un nivel de educaţie sub liceu şi cu un venit mai mic de 1.500 de lei/familie. Efectele pe care criza economică le-a avut asupra familiilor sunt pierderea locului de muncă (22,4%), reducerea câştigurilor salariale (43,9%), pierderea sau diminuarea beneficiilor extrasalariale (20,7%), precum şi creşterea ratelor din cauza devalorizării leului (22,8%).

Selecţie realizată de DANIELA SCAFEŞ după Mediafax.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here