Critică înghețarea angajărilor în administrație

1284

Asociația Municipiilor din România critică un proiect de ordonanță al Ministerului Finanțelor, pus în dezbatere publică, prin care se îngheață angajările în administrație, respectiv la trei posturi vacante se organizează concurs pentru un post.

La data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe se suspendă ocuparea prin concurs sau examen a posturilor vacante sau temporar vacante din instituțiile şi autoritățile publice. Ordonatorii de credite vor putea ocupa prin concurs sau examen posturi conform principiului „unu la trei” din totalul posturilor ce se vor vacanta, respectiv la trei posturi ocupate devenite vacante, un post ocupat. Prin excepție, se pot organiza concursuri sau examene pentru ocuparea posturilor vacante sau temporar vacante de personal didactic de predare; ocuparea posturilor vacante sau temporar vacante de personal medico-sanitar; posturile vacante necesare încadrării, în condițiile legii, a promoției de ofițeri, subofițeri, agenți de poliție, maiştri militari, funcționari publici cu statut special din anul 2019; posturile vacante necesare încadrării promoției 2019 a Institutului Național al Magistraturii. Se estimează că măsurile cuprinse în ordonanță vor aduce la buget peste jumătate de miliard de lei doar în acest an.
Asociația Municipiilor din România critică acest proiect. „Cele mai multe municipii au trecut în ultimii doi ani de la apariția legii salarizării printr-un amplu proces de restructurare a schemelor de personal, de reaşezare a atribuțiilor în cadrul unor structuri organizatorice mai suple în primării și în instituțiile publice locale. Blocarea angajărilor în administrația publică locală ar reprezenta doar o măsură arbitrară, de natură să îngreuneze activitatea administrației locale, atât de grea încercată de continua «reformă fiscală şi bugetară»”, precizează Asociația, reclamând „o afectare nepermisă a principiului autonomiei locale”.
Asociația Municipiilor solicită Guvernului să ia măsuri reale de modernizare a administrației, cum ar fi adoptarea Codului Finanțelor publice locale şi stabilirea cotelor din impozitul pe venit ce revin UAT-urilor, asigurând astfel predictibilitatea bugetelor ce revin serviciilor publice locale (apă, canalizare, salubritate, transport public local, iluminat, investiții în şcoli, creşe, grădinițe şi spitale, drumuri, etc.), respectarea obligației asumate prin programul de guvernare, de a suporta integral de la bugetul de stat, cheltuielile cu asistența socială, dar și adoptarea de urgență a rectificării bugetare şi acordarea către UAT-uri a sumelor din ce li se cuvin, conform cotelor prevăzute în Legea bugetului de stat.
Din această asociație fac parte și cele două municipii din județul Gorj.
I.I.