COVID-19: S-a sistat înregistrarea la sediul CJP Gorj a cererilor noi de pensie! Variante, online și telefonic!

2093

Începând de miercuri, la nivelul Casei Județene de Pensii (CJP) Gorj, precum și la nivelul tuturor caselor teritoriale de pensii din țară, operațiunea de înregistrare la sediul instituțiilor a cererilor de deschidere a drepturilor de pensie a fost sistată. Atenție, măsura este luată doar pentru ca interacțiunea cu oamenii să fie una limitată, însă reprezentanții CJP Gorj transmit că aceste înregistrări se pot face în continuare, însă prin e-mail ori prin telefon.

Având în vedere prevederile art. 50 şi 49 din Decretul Preşedintelui României nr.195/16.03.2020 privind instituirea stării de urgenţă pe teritoriul României, publicată în Monitorul Oficial al României nr. 212/16.03.2020, Casa Naţională de Pensii Publice Bucureşti a hotărât că începând cu data de 18 martie 2020, pe toată durata decretării stării de urgenţă, să fie luate mai multe măsuri. Mai precis, pe toată perioada stării de urgență, la CJP Gorj, operaţiunea de înregistrare a cererilor de deschidere a drepturilor de pensie se va realiza telefonic sau pe e-mail. În vederea înregistrării solicitărilor beneficiarii vor comunica telefonic sau prin e-mail următoarele informaţii: nume, prenume, CNP şi număr de telefon. După înregistrare numărul va fi comunicat solicitantului telefonic sau prin e-mail. Ulterior, persoanele vor fi anunţate telefonic sau prin e-mail pentru a se prezenta cu documentaţia, în original (cartea de muncă, adeverinţele privind sporurile permanente şi condiţiile superioare de muncă şi alte documente prevăzute de normele de aplicare a legii) şi în copie (actele de stare civilă, cartea de muncă, etc.), necesară stabilirii drepturilor de pensie, documentaţie care va fi depusă în plic sigilat la sediul caselor teritoriale de pensii din raza de domiciliu. ,,Menţionăm că această procedură este necesară în vederea evitării expunerii acestui segment de populaţie şi pentru a-i asigura că nu îşi pierd drepturile de pensie cuvenite. În acest sens Casa Judeţeană de Pensii Gorj pune la dispoziţia solicitanţilor următoarele numere de telefon şi adrese de e-mail: 0253.218660, 0253.238333; elena.lungan@cnpp.ro, ileana.funieru@cnpp.ro”, a anunțat Valentin Stegăroiu, director executiv adjunct în cadrul CJP Gorj.De asemenea, conducerea CJP Gorj informează că pe perioada stării de urgență instituită la nivel național, în situaţia copiilor urmaşi care împlinesc vârsta de 16 ani şi care nu pot face dovada continuării studiilor din cauza suspendării cursurilor şcolare, plata pensiei de urmaş se va face fără a fi necesară prezentarea acestei dovezi, urmând ca adeverinţa doveditoare să fie prezentată în termen de 30 de zile, de la data expirării stării de urgenţă.
Izabella Molnar

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here