Contra 6 milioane de lei – Limuzine închiriate pentru directorimea CE Rovinari

381

deschidereE criză, dar nu şi pentru directorii de la Complexul Energetic Rovinari, care se bucură de maşini de lux închiriate cu tot cu şofer. Asta pentru că, recent, compania statului a decis să închirieze din nou maşini pentru directorime contra sumei de 6 milioane de lei.

La Complexul Energetic Rovinari, aflat în subordinea Ministerului Economiei, acolo unde democrat-liberalul, Marcel Hoară, este preşedinte al Consiliului de Administraţie, banii sunt aruncaţi pe fereastră.

De ani de zile, cele trei entităţi energetice din Gorj, Societatea Naţională a Lignitului Oltenia şi Complexurile Energetice Turceni şi Rovinari, au închiriat maşini de lux cu tot cu şofer pentru şefii de carieră şi pentru directorii complexului. Zeci de milioane de euro au fost date astfel pe închiriere, în loc de achiziţionarea mult mai simplă şi mai puţin costisitoare a acestor maşini. Chiar primul ministru, Emil Boc, a interzis, la începutul crizei, ca astfel de cheltuieli să mai fie făcute, considerându-le inoportune, mai ales că societăţile respective deţin şi maşini şi şoferi.

Pentru mineri nu sunt bani

Criza se pare, însă, că a fost depăşită la Complexul Energetic Rovinari care a închiriat recent maşini, cu tot cu şofer, pentru şase luni, de la o firmă privată. A existat o selecţie de oferte din 2 câte au fost primite, iar una dintre ele aparţine societăţii care va încasa cele 6 milioane de lei oferiţi de compania statului pentru un an de zile. Firma are sediul într-un sat din Gorj, Bâlteni, şi a câştigat în mod frecvent aceste licitaţii.

Valoarea contractului a fost negociată la peste 4,7 milioane de lei fără TVA, deşi societatea ofertase peste 5,5 milioane de lei fără TVA.

Trebuie reamintit că la Complexul Energetic Rovinari au fost disponibilizate peste 500 de persoane de la începutul anului si pană acum. Motivul? Lipsa banilor. Şi închirierea maşinilor de lux pentru directorime este o practică veche, milioane de euro au fost date pe închiriere, deşi SNLO şi Complexurile Energetice Turceni şi Rovinari puteau deţine, dacă achiziţionau maşinile, o adevărată flotă auto.

Gabriela Mladin

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here