Consumul casnic în gospodării a înregistrat în primul semestru o creştere de 17%

449
noulraionConsumul casnic în gospodării a înregistrat în primul semestru al anului o creştere de 17% în moneda naţională, mai puţin însă comparativ cu anul precedent, când în aceeaşi perioadă se raporta o creştere de 22% a acestui segment de consum, potrivit unui studiu realizat de GfK România.

„Factorul care a contribuit cel mai mult la evoluţia trend-ului de bunuri de larg consum a fost creşterea în valoare a coşului de cumpărături, influenţată de creşterea preţului şi susţinută de un volum mai mare achiziţionat”, a declarat directorul general al GfK Romania, Andi Dumitrescu. Astfel, cercetarea GfK România care monitorizează consumul casnic în gospodării arată că produsele de îngrijire personală şi de întreţinere a locuinţei au înregistrat creşterea cea mai dinamică în valoare, de 19% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, devansând creşterea alimentelor şi a băuturilor cu 2%, acestea înregistrând un plus de 17% în moneda naţională. Categoria tabletelor de ciocolată a înregistrat o evoluţie pozitivă în volum, puţin peste 20% în prima jumătate a anului curent, comparativ cu perioada similară din 2008, influenţată în primul rând de creşterea frecvenţei de cumpărare.

Dintre produsele de bază monitorizate, uleiul s-a menţinut relativ constant (+2%), în condiţiile în care preţul plătit de consumatori a scăzut cu peste 15%. De asemenea, pentru segmentul băuturilor non-alcoolice, cafeaua măcinată şi apa minerală sunt printre categoriile ce nu şi-au diminuat ratele de creştere, atingând volume cu aproape 9% mai mari decât în prima jumătate a lui 2008. Gospodăriile au achiziţionat mai des cafea măcinată şi au mărit cantitatea de apă minerală la fiecare act de cumpărare. Pe de altă parte, sucurile necarbogazoase, o categorie importantă a anului trecut în ceea ce priveşte ritmul de creştere în volum de peste 20%, a înregistrat în primul semestru o creştere de sub 5%.
În coşul produselor non-alimentare, printre categoriile care au înregistrat creşteri în volum se numără produsele universale de curăţenie (peste 5%), balsamul de rufe sau produsele de curăţat geamuri, ambele cu peste 10%. Potrivit studiului GfK, din segmentul produselor de îngrijire personală, deodorantele şi şamponul se află în continuare pe un trend ascendent, înregistrând creşteri în volum în jur de 5%.
Sorin MILCU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.