Conpet a pus în funcțiune, în Gorj, prima sa locomotivă electrică

1091

Prima locomotivă electrică a Conpet, administratorul sistemului național de transport țiței prin conducte și pe calea ferată, a fost pusă în funcțiune la Rampa Bărbătești din județul Gorj. Vehiculul poate tracta cel mult 2.500 de tone, cu o viteză maximă de 30 de kilometri pe oră.

Locomotiva electrică – LEA este realizată de România Euroest SA, în colaborare cu partenerii INDA Craiova SRL, Reșița Reductoare SA și Tehnoind SRL, la cererea Conpet SA Ploiești.
„Proiectul de transformare a locomotivei LDH 1250 CP – 840 în LEA (locomotivă electrică dotată cu acumulatori de tip Plug-In) a început în anul 2019 și a inclus la Rampa Bărbătești, pe lângă lucrările de reparație și transformare a vehiculului, modernizarea instalației electrice pentru asigurarea parametrilor curentului necesar pentru încărcarea acumulatorilor locomotivei, precum și instruirea personalului cu responsabilități în siguranța circulației pentru operarea acestui tip de locomotivă”, a anunțat Conpet.
Locomotiva este destinată serviciului de manevră feroviară pe linii ferate uzinale neinteroperabile pentru un tonaj maxim remorcat de 2.500 de tone, cu viteza maximă de 30 km/oră.
Sursa de energie este asigurată de bateriile Li-ion, autonomia fiind între 12 și 24 de ore. Încărcarea bateriilor se face de la o sursă exterioară, dimensionată corespunzător capacității bateriilor, durata de încărcare de la 20% la 100% fiind de aproximativ două ore. Puterea motorului electric asincron de tracțiune se alege în funcție de aplicația pentru care este utilizată locomotiva. Aceasta se poate configura cu sau fără cabină de conducere. Pentru creșterea autonomiei și pentru îmbunătățirea performanțelor, produsul poate fi echipat cu un grup electrogen, devenind astfel locomotivă hibrid.
I.I.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here