Pe rolul Tribunalului Gorj, pe 20 septembrie, a fost înregistrat un litigiu al Direcției Publice Motru cu primăria municipiului, reclamantul apelând la justiție pentru un așa-zis debit de 385.869 de lei pe care UAT-ul i-ar fi datorat Direcției pentru transportul și ridicatul gunoiului de la satele aparținătoare orașului.
Tribunalul Gorj dă însă dreptate primăriei municipiului, după ce același lucru l-a făcut și Judecătoria Motru, ambele instanțe considerând că pârâta creditoare a contestat creanța pretinsă de reclamantă, susținând în esență că debitoarea (DP Motru) nu a facturat corect contravaloarea serviciului public prestat, dar nici a tarifului aplicabil. Mai exact, în loc ca DP să factureze suma de 75 de lei/an de gospodărie pentru gunoiul ridicat, valoare aprobată de CL Motru prin taxa specială de salubrizare, a ales cu de la sine putere să umfle tariful cu alte tarife, aprobate pentru prestarea altor tipuri de servicii. În acest sens, Tribunalul Gorj a respins recent cererea în anulare a DP Motru cu primăria, sentința fiind definitivă, ea fiind pronunțată pe 27 octombrie.
Cu această ocazie, situația financiară a DP Motru se poate agrava, dacă luăm în considerare că suma de aproximativ 400.000 de lei era considerată ca venit, DP Motru înregistrând o pierdere, în septembrie, de 270.000 de lei, la care se poate adăuga și suma pierdută în instanță.
Conducerea DP Motru din ultimele luni îndreaptă această societate a CL spre faliment. Angajații, în atare condiții, trebuie să ia atitudine, ca și CL și CA-ul care l-a girat și susținut pe Dan Matei, actualul administrator executiv, căruia îi va expira contractul pe 16 noiembrie.
Acesta speră însă că printr-un tertip (înșelătorie) va obține încă un mandat pentru patru luni de zile. Dacă se va ajunge la asta, va fi dezastru pentru DP Motru.
A.Stoica