Concurs interdisciplinar la Colegiul “Mihai Viteazul”

432

Elevii şi profesorii interesaţi de valorificarea culturii mitologice, de istoria religiilor sau a tradiţiilor asimilate din zonele natale sunt invitaţi să participe la concursul naţional interdisciplinar „Mituri, rituri şi simboluri în artă”, organizat de Colegiul „Mihai Viteazul” din Bumbeşti-Jiu. Înscrierile pentru acest concurs se desfăşoară în perioada 24 martie – 4 aprilie.

Concursul naţional interdisiplinar „Mituri, rituri şi simboluri în artă” are un caracter interdisciplinar şi se adresează elevilor din clasele V-XII şi profesorilor. “Ne dorim ca acest concurs să pună în evidenţă modalitatea de receptare artistică din partea concurenţilor şi să evidenţieze un obiectiv important al educaţiei din zilele noastre, acela de a situa elevul nu ca un element de referinţă pasiv, ca un simplu beneficiar al mesajului estetic, ci ca partener de dialog, care îşi va aduce contribuţia la înţelegerea şi interpretarea unei opere literare, sau artistice şi nu în ultimul rând să conducă şi la înţelegerea şi dezbaterea unor idei, la familiarizarea cu evoluţia gândirii şi a valorilor umanităţii, la asumarea unui sistem de valori (nu doar culturale, ci şi etice)”, spun organizatorii. Pentru elevi, concursul este structurat pe două secţiuni: “Eseu” şi “Arte plastice”. Elevii care doresc să concureze la secţiunea “Eseu” trebuie să întocmească o lucrare în care vor interpreta mituri şi simboluri din literatură sau din alte arte (pictură, sculptură, etc) analizând din perspectivă critică valenţele expresive ale acestora şi perenitatea mitului/simbolului care face obiectul lucrării. Lucrările pentru secţiunea “Arte plastice” (grafică sau pictură), vor fi realizate pe coală de desen, format A3. Pentru profesori, concursul are următoarele secţiuni: “Folclor, ritualuri locale”, “Soft educaţional” şi “Comunicări ştiinţifice”. Pentru prima secţiune, profesorul coordonator de cerc folcloric, literar, etc., sau care desfăşoară cu elevii activitate folclorică, va trimite un DVD/CD pe care va înregistra un ritual, obicei folcloric specific zonei de reşedinţă, în interpretarea dramatică a grupului de copii/elevi (aici se admit şi copii preşcolari sau elevi în ciclul primar).
Pentru cea de-a doua secţiune, participanţii vor elabora (respectând toate normele de scriere ale limbii române) o lucrare în format electronic care să trateze inter şi/sau intradisciplinar mituri, simboluri sau ritualuri prezente în literatura română/literatura universală.
Aplicaţia va fi însoţită de documentaţia aferentă şi de o scurtă descriere a temei abordate. Sesiunea de comunicări se adresează cadrelor didactice cu trimitere spre ariile curriculare “Limbă şi comunicare” şi “Om şi societate” (pentru referatele ştiinţifice), dar domeniul didacticii poate fi abordat de toate cadrele didactice, indiferent de specialitate, dacă au preocupări de cerc literar artistic, folcloric, etc. Trebuie să se evidenţieze însă, în lucrările trimise preocupările cadrelor didactice în domeniul temei abordate prin acest concurs. Perioada de înscriere este 24 martie – 4 aprilie 2014, iar simpozionul cadrelor didactice se va desfăşura în data de 10 aprilie 2014 la Colegiul “Mihai Viteazul” Bumbeşti-Jiu.
Roxana Lupu

1 COMENTARIU

  1. Este lăudabilă inițiativa organizatorilor pentru creșterea universului cognitiv al generațiilor tinere. Pe aceeași linie consider oportună introducerea în curicula școlară a obiectului de studiu ” Istoria doctrinelor morale” scrisă de Ernest Stere în locul orei de religie. Elevii au dreptul să cunoască universul religios al lumii moderne și să promoveze o morală religioasă adecvată. Vor constata astfel prin comparație că religia creștină este cea mai apropiată de realitățile lumii moderne și are multe răspunsuri ce așteaptă tot atâtea întrebări ..

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here