CJPC Gorj verifică produsele de post

486

Comisarii din cadrul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Gorj efectuează în această perioadă verificări la comercianţii care vând produse de post, precum şi produse specifice de Paşti.

Pentru că se apropie Sărbătorile Pascale, comisarii din cadrul CJPC Gorj intensifică controalele la agenţii comerciali care comercializează produse de post, precum şi produse de panificaţie şi peşte. De altfel, specialiştii în protecţia consumatorilor atrag atenţia asupra produselor de post, care, pe lângă numărul mare de E-uri din compoziţie, acestea pot conţine şi ingrediente de origine animală, care, sunt trecute pe etichetă sub denumiri mai puţin cunoscute consumatorilor. Aceste ingrediente, de natură proteică, nu sunt specificate ca fiind vegetale, dar sunt trecute pe etichetă sub denumiri care nu dau deloc de bănuit. “Siguranţa şi sănătatea pot fi protejate prin atenţia sporită acordată informaţiilor despre produs, locului de comercializare şi condiţiilor în care este vândut produsul respectiv. Primul sfat este acela de a acorda atenţie aspectului produselor şi să solicite vânzătorului prezentarea produsele pentru apreciere. Consumatorul trebuie să refuze produsele care prezintă aspect necorespunzător, deteriorat, pătat, culoare si miros modificate. De asemenea, nu ar trebui să accepte nici produsele asupra cărora au îndoieli privind calitatea şi modul de informare prin etichetare şi nici pe cele care prezintă data durabilităţii minimale modificată sau depăşită”, a precizat Daniela Cornea, comisar – şef al CJPC Gorj.

Pentru reclamaţii se solicită bonul
La cumpărarea produselor alimentare cumpărătorul trebuie să solicite şi să păstreze bonul de casă, pentru a putea proba în cazul în care, în mod justificat, doreşte să reclame calitatea respectivului produs. “Recomandăm consumatorilor să nu cumpere produse din locuri neautorizate, adică din locuri în care comerciantul nu are posibilitatea să asigure condiţiile optime de transport, depozitare şi comercializare şi nu poate elibera clientului bon de casă, cu care să justifice tranzacţia comercială. Astfel, consumatorii riscă să achiziţioneze un produs neconform sau chiar nesigur care le poate afecta sănătatea. În ceea ce priveşte achiziţionarea pâinii şi produselor de panificaţie, trebuie pus accent pe modul de comercializare şi condiţiile igienico-sanitare, dar şi pe etichetare. De asemenea, trebuie refuzate produsele de panificaţie care prezintă aspect de vechi, dar şi produsele preambalate care prezintă data durabilităţii minimale modificată sau depăşită. Consumatorul mai trebuie să verifice afişarea denumirii furnizorului de pâine, denumirea produselor şi preţul de vânzare cu amănuntul al acestora, exprimat în lei/kg şi lei/bucată, pentru a putea lua cea mai bună decizie la cumpărarea produselor”, mai specifică comisarul-şef al CJPC Gorj. Gorjenii sunt rugaţi să urmărească, în momentul în care achiziţionează peşte proaspăt, dacă acesta prezintă modificări: solzi care se desprind uşor, corpul acoperit cu mucus urât mirositor, branhii de culoare cenuşie sau brună. În aceste cazuri peştele este sigur alterat şi poate prezenta un pericol pentru sănătatea dumneavoastră. Totodată, peştele proaspăt trebuie păstrat şi expus la comercializare de către comercianţi în vase cu gheaţă, fiind parţial acoperit cu gheaţă. De asemenea, comercianţii care sunt prinşi cu produse expirate sau neconforme se aleg cu sancţiuni mari.
Andrada Bărăitaru

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here