CJPC Gorj: Sute de controale și amenzi de peste 200.000 de lei

1398

Comisarii din cadrul Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Gorj a aplicat zeci de amenzi, în valoare totală de peste 200.000 de lei, ca urmare a neregulilor constatate pe parcursul controalelor efectuate în perioada 1 iulie – 16 august.

În perioada 1 iulie – 16 august 2020, activitatea de control efectuată la nivelul Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Gorj s-a desfășurat urmărind tematicile naționale, precum și pe cele proprii de control, dar și ca urmare a cercetării petițiilor consumatorilor. De asemenea, sub coordonarea Instituției Prefectului, au fost efectuate ample acțiuni de control în colaborare cu reprezentanți ai altor instituții ale statului, cum ar fi IPJ Gorj, DSVSA, ITM, DSP și ISU. Astfel, urmare a acțiunilor de control efectuate în această perioadă de către comisarii CJPC Gorj, au fost încheiate 256 de acte de control, iar ca urmare a neregulilor constatate au fost aplicate un număr de 142 de sancțiuni contravenționale, valoarea totală a amenzilor ridicându-se la 201 000 lei. Cele mai importante abateri întâlnite de comisarii CJPC Gorj sunt: comercializarea de produse alimentare cu data limită de consum depășită, nerespectarea condițiilor de păstrare și depozitare, în cazul unor produse alimentare, deficiențe privind lipsa traducerii în limba română a elementelor de caracterizare și identificare a produselor de import de pe eticheta produsului, lipsa de informare a consumatorilor cu privire la produsele preparate ce provin din produse decongelate, prezentarea unor informații ce nu au putut fi probate de către operatorii economici în cadrul unor promoții aflate în curs de desfășurare, dar și afectarea intereselor economice ale consumatorilor. Tot în această perioadă, au fost înregistrate un număr de 99 petiții formulate de consumatori. ,,Informăm pe această cale consumatorii cu privire la faptul că petițiile se soluționează în termenul legal (conform prevederilor O.G. nr. 27/2002), cu condiția ca acestea să fie întocmite în nume propriu, să conțină toate datele de identificare: nume/ prenume/adresa petent (de corespondență, adresa de e-mail fiind insuficientă), precum și ale operatorului economic pe care îl reclamă, dar și să fie însoțite de toate documentele probatorii, respectiv bon fiscal, chitanță, factură fiscală sau alte documente, după caz. Consumatorii au la dispoziție mai multe modalități de depunere a unei petiții, fie prin completarea formularului on-line disponibil pe site-ul www.anpc.gov.ro, fie personal sau prin intermediul serviciilor poștale la adresa din Tg-Jiu, str. Victoriei, nr. 2-4, jud. Gorj”, a anunțat CJPC Gorj.
C.P.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here