Circa 450 de elevi cu cerinţe educaţionale speciale, şcolarizaţi în învăţământul de masă

246

Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională (CJRAE) Gorj dispune de un serviciu specializat de orientare şcolară şi profesională a copiilor, elevilor şi tinerilor (SEOSP) cu cerinţe educaţionale speciale (CES), prin care realizează evaluarea şi orientarea şcolară a acestora, şi are în acelaşi timp evidenţa copiilor, elevilor şi tinerilor cu dizabilităţi din judeţ şcolarizaţi prin învăţământul de masă. Potrivit unei statistici realizate de specialiştii din cadrul instituţiei, la nivelul judeţului nostru, în învăţământul de masă sunt încadraţi circa 450 de elevi cu cerinţe educaţionale speciale, o parte dintre aceştia beneficiind de învăţământ la domiciliu.

Conform datelor furnizate de reprezentanţii CJRAE Gorj, la nivelul judeţului nostru, în perioada septembrie 2014 – octombrie 2015, au fost identificați 451 elevi cu deficiențe/dizabilități. Cei mai mulţi dintre aceştia au domiciliul în Târgu-Jiu. „La nivelul judeţului Gorj au fost identificaţi, în perioada septembrie 2014 – octombrie 2015, 290 de elevi deficienţi mintal, 105 elevi deficienţi fizic şi 56 de elevi deficienţi senzorial. Aceștia au domiciliul în următoarele localități: Albeni (7), Alimpești (2), Aninoasa (4), Arcani (1), Baia de Fier (3), Bălănești (2), Bălești (8), Bărbătești (1), Bengești (4), Berlești (7), Bâlteni (9), Bolboși (4), Borăscu (3), Brănești (7), Bumbești-Pițic (4), Bustuchin (3), Bumbești-Jiu (14), Câlnic (4), Căpreni (3), Cătunele (1), Ciuperceni (1), Crușeț (8), Dănciulești (5), Dănești (5), Drăgotești (1), Drăguțești (4), Glogova (1), Godinești (2), Hurezani (2), Ionești (5), Jupânești (7), Lelești (1), Licurici (4), Mătăsari (9), Mușetești (2), Motru (27), Negomir (1), Novaci (3), Padeș (6), Peștișani (5), Plopșoru (10), Polovragi (3), Prigoria (8), Roșia de Amaradia (5), Rovinari (20), Runcu (12), Săcelu (1), Samarinești (4), Săulești (5), Schela (2), Scoarța (7), Slivilești (7), Stănești (1), Stejari (1), Stoina (2), Țânțăreni (2), Țicleni (2), Telești (3), Tg-Cărbunești (18), Tg-Jiu (110), Tismana (11), Turburea (4), Turceni (8), Turcinești (4), Urdari (4), Văgiulești (2), Vladimir (5)”, se precizează într-o statistică a CJRAE Gorj. Toţi elevii cu dizabilităţi frecventează şcoala, unde se lucrează cu ei după un curriculum special, adaptat nevoilor pe care le are fiecare dintre ei. „Se lucrează cu ei după un curriculum adaptat, în funcţie de nevoia pe care o au ei, de diagnosticul şi de gradul de deficienţă pe care o au. Trebuie să asigurăm dezvoltarea personală şi profesională şi incluziunea socială, la nivelul posibilităţilor lor de vârstă şi individuale. În anumite cazuri se lucrează după plan de intervenţie personalizat care se aplica în situaţiile mai grave, când deficienţa este de nivel avansat”, a declarat Ion Elena, directorul CJRAE Gorj.

28 de elevi învaţă la domiciliu
Dintre cei 451 de elevi cu deficienţe sau dizabilităţi, 28 sunt nedeplasabili şi beneficiază, conform legii, de învăţământ la domiciliu. „Atunci când copiii, din cauza deficienţelor fizice nu se pot deplasa la şcoală, ei sunt şcolarizaţi la domiciliu. Profesorul şcolii la care sunt înscrişi merge la ei acasă, conform unui orar stabilit şi aprobat de şcoală. Cei din ciclul primar au patru ore pe săptămână, cei din ciclul gimnazial – cinci, iar cei de la liceu – şase ore pe săptămână”, a mai precizat directorul CJRAE Gorj.
Roxana Lupu

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here