CEO nu-și respectă propriul Regulament! Responsabilii accidentelor de muncă reies din document

9170

* Manu Tomescu: Nu s-a mai investit în capacitățile CEO din cauza politizării de sus până jos și din lipsa banilor care se duc pe taxe și tot felul de biruri. Ne închid în fiecare zi, încă din 2012”
* Amezi de peste 4 miliarde de lei vechi, de la ITM, în ultimii ani

Regumanetul Intern al CE Oltenia are 54 de pagini și este datat din anul 2019, dar există doar pe hârtie. În acest act sunt prevăzuți, în clar, responsabilii în cazul accidentelor de muncă, după cum veți putea vedea mai jos.

Cei trei angajați care au murit în tragedia de la Jilț Sud au fost conduși ieri pe ultimul drum. La Mătăsari s-au declarat trei zile de doliu. La cinci zile de accident, organele abilitate își continuă anchetele iar în prima ședința de Guvern din această săptămână, premierul așteaptă raportul cu privire la cele întâmplate în cariera CEO.

Câte accidente au avut loc în realitate la CEO?
Șeful ITM Gorj, George Romanescu a avut mai multe ieșiri publice în care a spus că în ultimii 3 ani au avut loc 49 de accidente cu incapacitate de muncă și alte 4 mortale. Încă două cazuri în care alți doi salariați au murit în timpul programului de lucru, făcând infarct, nu au fost catalogate ca fiind accidente de muncă. De asemenea, în a doua zi după accidentul de marți, 17 ianuarie, de la Jilț Sud, altă echipă de mineri a avut de suferit, Un salariat a căzut din tanchetă, fiind rănit, iar evenimentul nu s-a raportat, așa cum arelatat un ziar local. Prin urmare,. nu a fost înregistrat la ITM iar liderul sindical din zonă este acuzat că a încercat să cumpere tăcerea angajaților implicați, cu clase salariale. Rămâne întrebarea: câte accidente au avut loc la CEO în realitate? Mai ales dacă invocăm și că actualul șef de carieră nu a raportat tragedia de marți, în care au murit trei oameni, el fiind șef de tură la acel moment. Din nefericire, accidentele în cariere și termocentrale nu mai șochează pe nimeni din companie, dar produc revolta puternică a salariaților CEO care cer demisia conducerii companiei. Unul dintre angajați vorbește despre o lege care reglementează din start astfel de situații dar care nu se  respectă Legea 319/2006: ,,Legea spune multe. Printre atele, că angajatorul răspunde de angajat și pe traseul de venire la muncă și plecare de la muncă care este desenat de mijloacele de transport asigurate de angajator…În CSSM se asigură: condițiile de la locul de muncă, condițiile de transport, echipamentul de protecție și muncă, antidotul, hrana, dacă e cazul. Ședințele CSSM sunt ordinare, lunar, și extraordinare. Procesele verbale se găsesc la Președintele CSSM, care este președintele Directoratului. Dacă CSSM există și funcționează, este imposibil să se întâmple astfel de accidente!”, este mesajul unui salariat CEO. De altfel, prevederile acestei legi au fost preluate și în Regulamentul Intern al CEO, regulament pe care nicio conducere nu l-a mai respectat, așa cum o arată evidența.
Vicepreședintele Sindicatului Energia Rovinari, Manu Tomescu, cel care a reușit împreună cu o mână de oameni, prin protestele desfășurate timp de doi ani, să oblige autoritățile să recunoască printr-o lege, Legea 197/2021, condițiile speciale de muncă, a declarat că: ,,Ne închid în fiecare an din 2012 încoace, prin neinvestirea resurselor companiei în mentenanța utilajelor, a instalațiilor și în condițiile în care noi muncim. Politizarea de sus până jos a companiei și birurile și taxele pe spatele angajaților CEO, duc la aceste nenorociri”. Fiindcă nu s-a luat niciodată vreo măsură reală în privința accidentelor de muncă, sindicatul Energia Rovinari și toată presa locală a numărat de la începutul anului 2022 și până acum, șirul angajaților CEO morți în timpul programului de lucru, accidentelor de muncă, și a celor care au decedat din cauza bolilor profesionale.
Liderul Nicu Bunoaica, actual pensionar: ,,Am cerut demisia ministrului, directoratului, și a asistaților sociali – inspectorilor sociali, lideri sindicali care au afaceri în companie, nu au treabă cu muncitorii sau cu problemele sociale. Am vorbit cu secretarul prim-ministrului și mi-a spus să așteptăm raportul și se vor lua măsuri. Premierul așteaptă raportul. Am făcut peste o sută de sesizări la premier, ministerul energiei, ministerul muncii. Domnul Budăi de la PSD cunoaște foarte bine situația. Plus întâlnirile cu ei, Foarte multe. Eu atenționez: să nu se mușamalizeze fiindcă au murit trei oameni și alte zeci. Să fie trași la răspundere și liderii de sindicat care au firme de transport, cu aerul condiționat, fiecare e cu ceva în companie. Liniștea asta nu e în regulă.. Trebuie să cadă capete. Până la urmă, premierul va analiza corect. Nu putem arunca vina pe un șofer, nu e mașina lui, lucrează pe salariul minim pe economie. Patronii, șefii CEO, liderii, toți trebuie să fie trași la răspundere”, a spus acesta ieri.
Mihaela C. Horvath

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here