Administraţia Fondului de Mediu (AFM) a publicat la finele săptămânii trecute noi liste cu instituţiile publice, persoanele juridice sau operatorii economici fără personalitate juridică acceptaţi în cadrul programului Rabla 2014, pentru care primesc finanţare în vederea achiziţionării de noi autovehicule. Printre solicitanţii norocoşi ai căror dosare au fost aprobate se numără şi Complexul Energetic Oltenia.
Prin Programul “Rabla” pentru firme şi instituţii publice, AFM a emis un număr de 3.000 de tichete în valoare de 6.500 lei. În cele patru etape anterioare de evaluare și validare a dosarelor depuse de persoanele juridice şi instituţiile publice în Programul “Rabla 2014” au fost analizate de la nivelul întregii ţări un număr total de 998 dosare dintre care 388 au fost acceptate, pentru 1.575 autovehicule şi 610 dosare au fost respinse.
Trei deponenţi din Gorj, acceptaţi
În ultima etapă de evaluare şi validare a dosarelor, cea de-a cincea de altfel, AFM a făcut public faptul că de la nivelul judeţului Gorj au fost acceptate la finanţare trei dosare. Este vorba despre SC Lazăr Service SRL, care şi-a depus dosarul pe 3 iulie a.c., şi i s-au aprobat patru tichete pentru achiziţionarea a tot atâtea maşini noi, în valoare de 26.000 lei. De asemenea, şi Primăria oraşului Târgu-Cărbuneşti a primit o finanţare de 6.500 de lei, respectiv un tichet, care va fi utilizat în vederea achiziţionării unui nou autovehicul necesar administraţiei locale.
Totodată, în acest program, lovitura de graţie a fost dată de Complexul Energetic Oltenia, care a reuşit să obţină finanţare în valoare totală de 221.000 lei, pentru cumpărarea a 34 de noi autovehicule. În această etapă, la nivelul întregii ţări, au fost aprobate 472 de dosare, obţinând o finanţare de peste 3 milioane de lei.
Minprest, contestaţie aprobată
La începutul acestei luni, SC Minprest Serv SA a primit din partea AFM răspunsul de “Respins” la dosarul de solicitare a finanţării pentru achiziţionarea de noi autovehicule prin intermediul Programului Rabla 2014. Dosarul nu a fost aprobat pe motiv că “solicitantul nu a respectat prevederile art. 38 alineatul n. din Ghid, adică i-a lipsit la dosar Certificatul de înregistrare de la Registrul Comerţului”. Administratorul societăţii a făcut însă contestaţie, care din fericire i-a fost admisă de către Comisia de la Bucureşti, şi astfel, Minprest Serv a obţinut zilele trecute o finanţare de 13.000 lei pentru achiziţionarea a două noi autovehicule.
4 societăţi, respinse
Tot la sfârşitul săptămânii anterioare, AFM a publicat şi lista actualizată cu dosarele respinse pe diverse motive la finanţare în cadrul acestui program. De la nivelul judeţului nostru, pe listele cu pricina se regăsesc patru societăţi. Este vorba despre SC Mac System SRL al cărei dosar a fost respins deoarece nu se respectase modelul cererii de finanţare din Ghidul de finanţare aferent sesiunii, lipsea certificatul de înregistrare fiscală, iar certificatul de atestare fiscală privind taxele şi impozitele nu era în termenul de valabilitate la data depunerii dosarului (1 iulie a.c.).
De asemenea, un răspuns negativ a fost dat şi pentru Artego SA, al cărui dosar a fost depus la AFM pe 21 iulie a.c., însă motivele respingerii au fost numeroase: cerere de finanţare neconformă, lipsea de la dosar suma cerută de solicitant, nu au fost depuse declaraţia privind ajutoarele de minimis, declaraţia pe propria răspundere a reprezentantului legal privind activitatea pentru care se va utiliza noul autovehicul, lipsea copia situaţiei financiare, precum şi rapoartele administratorilor pe anii 2012 şi 2013, dar şi ultima balanţă de verificare lunară.
Un alt dosar respins din Gorj este cel al SC Armeanca Prest Com SRL care nu a primit finanţare deoarece cererea de finanţare nu era conformă cu Anexa nr. 6 din Ghid, iar certificatul de atestare fiscală a obligaţiilor către bugetul de stat prezenta datorii. Cel de-al patru dosar respins de la nivelul judeţului nostru este cel al SC Romstar SRL, motivele fiind însă destul de multe: nerespectarea modelului cererii de finanţare, nedepunerea certificatului constatator de bază emis de Oficiul Registrului Comerţului. De asemenea, în acest caz, Comisia AFM nu a putut analiza dacă semnatarul cererii de finanţare este reprezentantul legal al societăţii, iar printre documentele care trebuiau depuse la dosar nu s-au numărat certificatul de cazier judiciar, situaţiile financiare ale unităţii, ultima balanţă de verificare lunară. Totodată, societatea figura cu datorii la bugetul local, iar certificatul de atestare privind obligaţiile de plată la AFM nu a fost depus.
Se pot face contestaţii
Persoanele juridice şi instituţiile publice care au fost acceptate în program se pot adresa unuia dintre producătorii/dealerii auto care au fost validaţi în Programul “Rabla 2014”. Persoanele juridice şi instituţiile publice care au fost respinse au posibilitatea să depună contestaţii în termen de cinci zile de la data comunicării rezultatelor. De asemenea, solicitanţii respinşi pot depune un nou dosar de acceptare, la sediul AFM. Programul Rabla 2014 pentru persoane juridice a început pe 30 aprilie, înscrierile putându-se face la AFM până pe 30 septembrie 2014. Rabla 2014 este deschis instituţiilor publice, firmelor, operatorilor economici fără personalitate juridică şi, din 14 august, reprezentanţilor profesiilor liberale care activează în cabinete sau birouri individuale, în urma publicării în Monitorul Oficial a unui ordin al ministrului Mediului privind modificarea Ghidului de finanţare a programului Rabla.
Izabella Molnar