Câteva sfaturi pentru inițierea unei afaceri cu bani puțini

502

Atunci când există hotărâre și dorință, un dram de inspirație și o sumă oarecare (nu prea mare) de bani, putem vorbi despre inițierea unei afaceri de mică anvergură, proporțional cu fondurile deținute de potențialul antreprenor. Există o serie de strategii pentru începerea unei afaceri cu bani relativ puțini, de asemenea, limitări și restricții impuse din start. Prima limitare ar fi să se lase pentru mai târziu, când afacerea va începe să producă, angajarea întregului personal necesar desfășurării activității. Se va porni la drum cu o schemă de personal redusă, alcătuită inițial din antreprenor și persoanele fără de care activitatea nu își are rostul. Tot pentru început, se va evita închirierea de birouri și spații comerciale care nu sunt necesare în prima fază a afacerii. Serviciile externe, exceptând utilitățile, vor fi eliminate total, la fel și colaborările extinse. Pentru consultanță juridică, noua firmă nu va angaja avocați, ci se va sprijini pe consultarea unor portaluri de consultanță online. Serviciile contabile asigurate de o firmă de specialitate vor fi evitate în perioada de debut a firmei, investitorul își va face singur contabilitatea, utilizând aplicații și un soft creat pentru antreprenori, a cărui utilizare nu implică cunoștințe avansate de contabilitate.
La data întocmirii primului bilanț contabil, se presupune că firma va deține fonduri necesare angajării unui contabil autorizat. Pentru promovarea produselor sau a serviciilor firmei, antreprenorul își va crea un logo care să apară pe toate materialele firmei, fără a se apela la serviciile unui designer. Este necesar un set de 200-300 cărți de vizită, care vor fi distribuite cu diverse ocazii, persoanelor întâlnite.
Tot în scopul realizării laturii modeste de marketing a afacerii, se vor posta anunțuri pe diverse portaluri și înregistrări video. Email-ul trimis prietenilor și cunoștințelor referitor la deschiderea afacerii va fi însoțit de rugămintea de a fi transmis mai departe.
Un avantaj generat de promovarea online a afacerii îl constituie posibilitatea recepționării de feed- back-uri din partea potențialilor clienți. O altă latură importantă în inițierea și dezvoltarea ulterioară a afacerii o constituie educația antreprenorială. Antreprenorul va putea accesa din timp în timp site-uri speciale dedicate lor, unde vor găsi răspunsuri la multe dintre problemele întâlnite, idei și sfaturi folositoare. Crearea, de la început, a unui sistem de relații cu alți antreprenori și schimbul de informații între participanți completează benefic educația antreprenorială.
Respectând în mare parte sugestiile pentru inițierea unei afaceri cu bani puțini, la care adăugăm hotărârea și calitatea de gorjean a investitorului, putem vorbi de o viitoare afacere de succes.
A.POP

1 COMENTARIU

  1. În privinta softului de contabilitate, se pleaca de la nevoia firmei respective. După identificarea nevoilor, se identifica și bugetul. Apoi cauti soluțiile informatice care se aplică nevoilor tale. La firmele mai mari, implementarea unui sistem informatic se face în mai multe etape. Costurile pot fi costuri de dezvoltare, de licențiere, de suport (noi versiuni sau updatare la legislație). Serviciile oferite diferă, de la firmă la firmă. La intersecția acestor nevoi (informatice, buget, produse informatice) găsești ceea ce cauți. Pot fi mai mulți competitori, poate să nu fie nici unul (de ex. dacă bugetul tău e prea mic pentru nevoile tale). Dacă sunt mai mulți competitori trebuie să departajezi între ei. Dacă nu e nici unul, fie mai tai din cerințe, fie mai crești bugetul. Eu recomad un soft complex, bun, cu functionalitati ce depasesc concurenta… CIEL V7. Desigur, fiecare se poate orienta catre oricare alt soft, urmand pasii de mai sus.

Dă-i un răspuns lui Constantin Stefan Renunțați la răspuns

Please enter your comment!
Please enter your name here