Casarea rablelor, la dispoziţia gorjenilor

328

Prima sesiune de casare a maşinilor din Gorj prin programul Rabla 2012 a avut un real succes, fiind casate deja 400 de maşini. Şi în a doua sesiune a programului se ştie că lucrurile merg foarte bine. Proprietarii de autoturisme a căror vechime este mai mare de 10 ani pot să-şi caseze maşinile prin acest program, în schimbul casării autoturismului ei primind la schimb un tichet valoric acesta putând fi folosit la achiziţionarea unei maşini noi.

“În prima sesiune a programului Rabla 2012 care a început în luna aprilie, au fost casate 400 de maşini, iar acum pentru a doua sesiune persoanele fizice care deţin maşini mai vechi de 10 ani se pot adresa firmelor de colectare, în vederea casării acestor autoturisme. În schimbul autoturismelor gorjenii primesc câte un tichet în valoare de 3.800 de lei. 7 societăţi sunt autorizate la noi în judeţ pentru a desfăşura activităţi de colectare a vehiculelor scoase din uz”, a declarat Cristina Merfu, purtător de cuvânt al Agenţiei pentru Protecţia Mediului Gorj. A doua etapă de casare a autoturismelor prin programul Rabla 2012 a început de curând, din acest motiv nu se ştiu încă date oficiale referitoare la acest lucru la noi în judeţ.

Documentele necesare pentru casare
Pentru a intra în program, gorjenii trebuie să prezinte mai multe documente, pe lângă autovehiculul ce urmează a fi casat, actul de identitate în original şi copie care să ateste identitatea solicitantului precum şi domiciliul în termen de valabilitate, certificatul de înmatriculare a autovehiculului uzat, în original şi în copie legalizată; cartea de identitate a autovehiculului uzat, dacă aceasta există, în original şi în copie; actul doveditor eliberat de către serviciul public comunitar regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor competent teritorial, în original, pentru cazul în care din certificatul de înmatriculare şi cartea de identitate a autovehiculului uzat, dacă aceasta există, nu rezultă anul fabricaţiei, anul primei înmatriculări în România şi/sau categoria autovehiculului uzat; certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, eliberat de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială îşi are domiciliul sau reşedinţa proprietarul şi este înregistrat fiscal autovehiculul uzat, în original.

La nivel naţional
În perioada 3 aprilie – 21 august 2012 au fost casate 31.106 de autovehicule uzate în cadrul Programului Rabla 2012, totodată fiind achiziţionate 8.124 de maşini noi, dintre care 3.881 de origine autohtonă. În acest an, Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) a alocat pentru programul guvernamental, în două etape, 171 de milioane de lei, sumă care permite scoaterea din uz a 45.000 de autovehicule mai vechi de 10 ani. Într-o primă etapă a programului, demarată în data de 3 aprilie a.c., au fost alocate 114 milioane de lei pentru casarea a 30.000 de autovehicule, iar în etapa a doua, care a început în data de 8 august, suma a fost suplimentată cu 57 milioane de lei pentru scoaterea din uz a încă 15.000 de maşini. Ghidul de finanţare destinat programului prevede repartizarea tichetelor pe judeţe, în funcţie de numărul de locuitori. La nivelul fiecărui judeţ, tichetele au fost repartizate în mod egal între colectorii autorizaţi să participe la Programul Rabla.
Andrada Bărăitaru
 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here