Casa de Pensii Gorj a achitat ajutoare de deces majorate de peste 3,5 milioane de lei

793

Cuantumul ajutorului de deces acordat familiilor care trec prin momente dificile s-a majorat de la 1 ianuarie 2024 cu suma de 778 de lei. Efortul bugetar este unul considerabil mai mare, iar acest lucru reiese din cifrele furnizate de Casa Județeană de Pensii Gorj care, în doar 40 de zile de la intrarea în vigoare a noilor reglementări, a achitat ajutoare de deces de peste 3,5 milioane de lei.

,,Valoarea ajutorului de deces a crescut de la 1 ianuarie cu peste 700 de lei. La nivelul instituției noastre, în perioada 1 ianuarie-9 februarie 2024, am achitat 486 de astfel de ajutoare, suma totală plătită pentru acestea fiind de 3.507.614 lei”, a declarat, pentru cotidianul ,,Gorjeanul”, Valentin Stegăroiu, directorul executiv adjunct al Casei de Pensii Gorj. Începând cu data de 1 ianuarie 2024, conform prevederilor art. 20 din Legea nr. 422/2023, cuantumul ajutorului de deces prevăzut de Legea nr. 263/2010, cu modificările şi completările ulterioare, este următorul: în cazul decesului asiguratului sau pensionarului – 7.567 lei de la 6.789 lei; în cazul decesului unui membru de familie al asiguratului sau pensionarului: 3.784 lei. În cazul decesului asiguratului sau al pensionarului, ajutorul de deces se acordă unei singure persoane care poate fi: soţul supravieţuitor; copilul; părintele; tutorele; curatorul; oricare persoană care dovedeşte cu acte că a suportat cheltuielile provocate de deces, dacă nu există altă solicitare din partea persoanelor menţionate mai sus.

Trei modalități de plată
Reprezentanții Casei Județene de Pensii transmit gorjenilor care solicită ajutorul de deces faptul că plata se poate face prin toate modalitățile prevăzute și anume: în numerar, prin casieria instituției; cu mandat la domiciliul solicitantului, prin intermediul serviciilor poștale; în cont bancar: ,,Având în vedere contextul implementării strategiei de digitalizare la nivelul instituțiilor publice din România, Casa Județeană de Pensii Gorj, recomandă beneficiarilor săi încasarea ajutorului de deces prin cont bancar. În aceste condiții, persoanele care fac dovada că au suportat cheltuielile de deces pentru un asigurat/pensionar/membru de familie al acestora, cu ocazia depunerii documentelor de acordare a ajutorului de deces, vor mai prezenta și un extras de cont cu codul IBAN al cărui titular este solicitantul”. Actele care trebuie depuse alături de cererea de solicitare a ajutorului de deces sunt: acte de stare civilă din care să reiasă gradul de rudenie cu decedatul, dovada suportării cheltuielilor ocazionate de decesul pensionarului, declarație pe propria răspundere că a suportat cheltuielile, copie după certificatul de deces, certificatul de deces în original, copie act de identitate.
Izabella Molnar

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here