Căruciorul de bandă care a provocat avaria de la Cariera Tismana I era fabricat în 1958

7330

O avarie a avut loc vineri seara la Cariera Tismana I aparținând Complexului Energetic Oltenia. Un cărucior de bandă (CBS), fabricat in 1958, în Germania, s-a rupt și a căzut pe circuitul de benzi, făcând ravagii. Acest cărucior, ca și altele funcționale în carierele CEO, a fost mutat dintr-o unitate minieră în alta, de la Beterega, la Gîrla, de la Pinoasa, la Tismana 1.

Cărucioarele au fost montate și demontate repetat, neavând capacitatea adecvată pentru excavatoarele de 1400, cum a fost 07 unde a avut loc incidentul. Cel puțin asta susține liderul FNM, Constantin Cretan, care menționează că în aceste cărucioare, montare, demontare și revizii, s-au investit miliarde de ani in ultimii ani, bani ajunși la firme de casa și de partid din companie.

Incidentul trebuie investigat de ITM Gorj
Incidentul de la Tismana are loc la nicio săptămâna de la ultimul care a avut loc la Cariera Rosiuța. ITM Gorj este obligat să verifice și acest incident, cum a făcut și cu cel de la Rosiuța, deoarece se demonstrează că nu se respectă tehnologia de lucru. Cel puțin asta a precizat Constantin Cretan, liderul Federației Naționale a Muncii.
“Privitor la avaria care s-a produs la Cariera Tismana aceasta s-a datorat acelui CBS (cărucior bandă suspendată) care este din 1957. A fost mutat din Cariera Beterega, la Tismana. Deși aceste CBS-uri sunt pretabile pentru o capacitate maximă de transport de 800 mc, aceste utilaje au fost folosite ca parte componentă a excavatoare de 470. Acestea au fost însă casate și duse la fier vechi de unii șmecheri din minerit cu carnete de partid.
Acești șmecheri au primit sume colosale pentru invenții și inovatii introducând în flux la excavatoare de 1400 aceste CBS-uri care trebuiau casate. La aceste utilaje CBS reparatiile le-au facut doar, în acte firmele potentaților și unor șmecherași căpușari ai CEO. Vrem să cerem situatia cu sumele cheltuire pentru aceste utilaje si sumele cu inventii si inovatii”, a declarat Crețan.
“Toate aceste utilaje pun viața minerilor în pericol iar in cariere este riscul ca multe utilaje să se prăbușească. Asta deoarece carierele toate sunt în avarie din cauza nerespectarea tehnologiei de lucru facute la ordinul unor incompetenți”, a completat președintele FNM.
Până la ora redactării acestei știri, CE Oltenia nu a anunțat oficial niciun punct de vedere legat de acest incident.
A.STOICA

2 COMENTARII

  1. OARE DESPRE CARE SMECHERI ESTE VORBA?OARE CEI CARE LUAU COMPONENTE CASATE ,LE VOPSEAU SI LE VINDEAU CA NOI ?OARE CEI CARE FACEAU ACHIZITIILE NU STIAU?OARE BURLAN NU STIA?CRED CA MULTI AR TRBUI SA MEARGA LA PUSCARIE DIN CEO DACA S-AR VREA CHIAR SI MARI INOVATORI CARE AU INCASAT FOARTE MULTI BANI PE INOVATII ASA-ZISELE IMBUNATATIRI.

  2. D-na ana maria stoica CBS-ul nu poate fi construit în 1958 ci în 1988.
    Ați comis o eroare majoră din lipsă de cunoștință,mineritul de suprafață nu exista la data enunțată de dvs.

Dă-i un răspuns lui pitu Renunțați la răspuns

Please enter your comment!
Please enter your name here