Campanie privind egalitatea de şanse, la Şcoala Nr. 1 Motru

1265

Elevii motreni au participat la o nouă activitate coordonată de consilierul educativ profesor Felicia Bejenaru. „Suntem diferiţi, dar ne completăm armonios” este tema campaniei, aceasta vizând egalitatea  de şanse şi promovarea toleranţei şi non-discriminării între elevii şcolii.

Activităţile desfăşurate în cadrul campaniei „Suntem diferiţi, dar ne completăm armonios” s-au derulat miercuri, 26.02.2014, la Şcoala Gimnazială Nr. 1 Motru. La activitatea coordonată de consilierul educativ profesor Felicia Bejenaru şi eleva Amza Andreea – preşedintele Consiliului Elevilor, au participat: director profesor Eduard Pîrvulescu, agent şef principal Globaşu Cristinel şi profesor consilier şcolar Camelia Buşoi.
P1040092Elevii au urmărit o prezentare power point, motivându-li-se de ce a fost selectată această temă. În rândul elevilor de şcoală primară şi gimnazială a fost organizată o campanie de sensibilizare în vederea creşterii gradului de conştientizare şi informare a acestora cu privire la importanţa respectării dreptului la nediscriminare şi egalitate de şanse pentru toţi

Categorii aparte de elevi
Există categorii de elevi care întâmpină greutăţi mai mari şi de durată în procesul şcolarizării. O categorie aparte a defavorizării este constituită de sex-ul elevilor, fiind ştiut ca fetele „par” favorizate. O altă categorie aparte e constituită de etnia elevilor. „La acestea am mai putea adăuga aşa-zisul „handicap socio-cultural”, care vizează elevii proveniţi din medii dezavantajate în planul cultural, economic şi social. Familiile de provenienţă ale acestor elevi sunt sărace (cu părinţi aflaţi în şomaj de lungă durată, care nu au fost niciodată angajaţi sau au lucrat ocazional), analfabete (sau cu niveluri extrem de reduse de instruire), nu au o atitudine pozitivă faţă de educaţia de tip şcolar etc., şi în consecinţă, nu pot oferi copiilor lor nici măcar minima ambianţă socio-culturală şi economică necesară şcolarizării”, declară Felicia Bejenaru.

Activităţi din cadrul campaniei
Activităţile educative din cadrul campaniei  sunt esenţiale în sporirea şanselor de integrare şcolar-profesională viitoare a acestor elevi aflaţi în situaţii dezavantajate socio-cultural, economic, naţional şi etnic. Scopul campaniei este de a informa un număr cât mai mare de fete şi băieţi asupra necesităţii implementării principiului egalităţi de şanse în toate domeniile, indiferent de naţionalitate, etnie, sex, mediul social-economic. „Agentul şef Globaşu Cristinel le-a vorbit copiilor despre dreptul la egalitate în faţa legii şi protecţia tuturor împotriva discriminării – norme fundamentale ale legislaţiei internaţionale în materia drepturilor. A purtat discuţii interesante cu elevii referitoare la liderul de grup, formatorul de opinii.  Pentru a face  analiza de nevoi a elevilor, am aplicat un chestionar  conceput pentru a evidenţia nevoile şi necesităţile elevilor de gimnaziu precum şi problemele cu care se confruntă”, a mai spus Felicia Bejenaru.
În urma aplicării chestionarelor, pentru elevii de gimnaziu egalitatea de şanse în educaţie reprezintă „dreptul  la educaţie în care să nu se facă discriminări de etnie, religie, mediu de provenienţă, deosebiri între fete şi băieţi, între copii ai căror părinţi au o situaţie financiară mai bună şi au funcţii mai mari, chiar dacă este sărac, dar învaţă bine, să aibă dreptul să urmeze o şcoală bună, să nu se facă deosebire”.
M.S.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.