Ca la noi, la nimeni – Salvarea populaţiei? Nu. Urmărirea fiecărui cetăţean

219

Anii din urmă, mai bine de nouă la număr, au căpătat un prost renume – anii Regimului Băsescu. Ani în care, din start, lumea românească fu păcălită cu minciuni de genul democratizarea României, prin reforme peste reforme mincinoase, lupta anticorupţie şi alte gogoriţe.    Ca să nu mai pomenim de sloganul electoral şi mincinos cu care candidatul Traian Băsescu şi-a păcălit prima dată alegătorii – „Să trăiţi bine!”
Abia la sfârşitul catastrofalului al doilea mandat, venindu-i mintea cea de pe urmă a românului, actualul Guvernator al Coloniei numită România a mărturisit că ar fi fost vorba de-o urare şi nu de o promisiune. Democratizarea s-a dovedit o vorbă-n vânt, corupţia a atins cote de nebănuit şi a ajuns la perfecţiune, iar sărăcirea poporului e mai mare ca niciodată. Tăierile de salarii cu 25-40%, la bugetari, reducerea şi impozitarea aberantă a pensiilor, cu 5,5%, s-au produs în vremea guvernului PreşBăsescu-Boc. Cu eforturi, guvernarea USL, mai precis Cabinetul Ponta a reparat aceste nesimţite erori. A trebuit să se petreacă un grav şi tragic accident aviatic în Munţii Apuseni, cu două morţi – cea a studentei la medicină militară Aura-Aurelia Ion, de numai 23 de ani, şi a experimentatului pilot Adrian Iovan – ca să ne dăm seama de gravitatea situaţiei atunci când este vorba de salvarea populaţiei. Comandantul de aviaţie Adrian Iovan avea pensia subţiată monstruos de către guvernarea portocalie, iar ceilalţi cinci doctori – şi ei victime ale accidentului – făceau pur şi simplu muncă voluntară. Iar blânda, blajina şi nevinovata studentă eminentă Aurelia Ion dorea să înveţe meserie de la nişte specialişti în prelevarea de organe şi transplanturi hepatice. Normal, ca la noi la nimeni. Oameni răi la suflet, năimiţi probabil de Regimul Băsescu s-au repezit să-l învinovăţească pe regretatul aviator Adrian Iovan. S-au produs câteva demiteri ale unor şefuţi de mâna a doua şi o demitere a ministrului de Interne, Radu Stroe. Om cu tupeu nemăsurat, care vezi Doamne „regreta că accidentul s-a produs în timpul mandatului său”. De incompetenţă nu amintea chiar nimic. Şi ca orice politruc fără obraz, fiind obligat să demisioneze, a pretins că şi-ar fi dat „Demisia de onoare” Care onoare?
Presa românească a interpretat în fel şi chip tragicul eveniment. Iar Guvernul Ponta a luat măsuri, promiţând şi instituirea unei anchete. Culmea este că de unde ne-am fi aşteptat mai puţin s-a pus degetul pe rană. Washington Post a conchis esenţa. În România care nu are duşmani externi există 7 (şapte!) servicii secrete ce n-au fost capabile să localizeze deloc zona în care a căzut avionul uşor pilotat de aviatorul Erou Adrian Iovan. Nu-i o noutate că mai toate guvernele postrevoluţionare au alocat sume grase de la buget celor şapte servicii de informaţii. Cum s-ar spune, nici un guvern n-a făcut excepţie. Ba chiar sumele prevăzute în bugetele anuale au mai fost mărite la rectificările bugetare. Şi toate aceste cheltuieli inutile s-au produs, în ultimii nouă-zece ani, pentru păstrarea puterii Regimului Băsescu!
Nicolae Roşca
P.S. Faţă de alţi ani, drumarii Gorjului şi-au făcut datoria ca lumea la zăpezile, altfel normale, de care încă n-am scăpat. Sâmbătă am călătorit de la Râmnicu Vâlcea la Târgu Jiu, cu un microbuz al firmei EXPRES Transport. Un şofer priceput şi hâtru, stăpân pe meserie, a mers cu mult sub 40 de kilometri la oră în judeţul Vâlcea. În judeţul Gorj, unde am întâlnit mai multe pluguri şi maşini ce răspândeau nisip s-a mers mai bine şi în maximă siguranţă (N. Roşca).

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here