Ca la noi, la nimeni – Construim greu, reparăm și mai greu

743
SANYO DIGITAL CAMERA

Motto: „Succesul nu este final. Eșecul nu este fatal. Ceea ce contează este curajul de a continua.”Winston Churchill

Aminteam și luni, în Gorjeanul, că lumea românească este cu ochii pe Parlament. Care face achiziții peste achiziții. Anul trecut, Senatul a cumpărat 20 de limuzine, iar acum este pregătit să mai cumpere încă 22 de limuzine a câte 49-50.000 de euro bucata, ceea ce ar însemna o cheltuială de peste un milion de euro! Munca parlamentarilor – aceea de a face legi mai bune – trebuie să mai aștepte.
Preș. Klaus Werner Iohannis și-a făcut sfârșitul de săptămână la Sibiu, de unde și-a luat consoarta – Doamna Carmen Iohannis -, pe ministrul de Externe Bogdan Aurescu și a plecat chiar de la Sibiu pentru trei zile în Japonia. Fără a primi, ca de obinei, vreun mandat de la Parlament.
PARTENERIAT STRATEGIC ROMÂNIA-JAPONIA ȘI COLABORARE, INCLUSIV ÎN DOMENIUL ENERGIEI NUCLEARE. Luni, s-a întâlnit cu președinții Camerei Consilierilor și al Camerei Reprezentanților ai Dietei Naționale a Japoniei, iar după amiază cu Împăratul Japoniei, Naruhito, dar și cu premierul Țării Soarelui Răsare. Probabil că astăzi se va semna un Parteneriat strategic între România și Japonia. Mai bine mai târziu decât niciodată.
De asemenea, președintele Klaus Iohannis a evidențiat că prin documentele care vor fi semnate astăzi, marți, se deschid noi oportunități pentru intensificarea cooperării bilaterale în domenii precum energie, industrie, cercetare, inovare, educație și cultură. În acest sens, au fost reliefate posibilitățile de cooperare cu Japonia în extinderea programelor de energie nucleară civilă, cum sunt Unitățile 3 și 4 de la Cernavodă și proiectul reactoarelor nucleare de mici dimensiuni(SMR). După Japonia, președintele Klaus Iohannis, însoțit și de ministrul de Externe, Bogdan Aurescu, urmează să viziteze și Singapore.
ISTORIA UNUI FIASCO. România s-a făcut de râs în 17 ianuarie 2018, la vizita istorică și prima de acest fel, când premierul Japoniei, Shinzo Abe, nu a avut de cine să fie primit la Palatul Victoria, așa cum fusese stabilit, întrucât zgubiliticul de prim-ministru al României, de la acea vreme, Mihai Tudose(PSD) își dăduse demisia cu o zi mai devreme, deși, cum spuneam, primirea fusese stabilită de comun acord.
CANALUL BÎSTROE, TREBURI ÎNCURCATE. După cum se știe, zilele trecute, aproape 20 de experți români, în frunte cu un secretar de stat din Ministerul Transporturilor au avut o discuție în sistem video cu un secretar de stat din ministerul Infrastructurii al Ucrainei, însoțit de doi specialiști. În care ucrainenii și-au pus placa, conform căreia ei au executat pe brațul Bîstroe și pe Canalul Chilia doar lucrări de mentenanță, deși informațiile prim-ministrului României, Nicolae Ciucă, susțin că s-au executat lucrări de adâncire. Evident, văzând ce nave maritime de mare capacitate trec pe Canalul Chilia și pe brațul Bîstroe, este clar că șenalul navigabil a trecut de 3,9 adâncime și a ajuns spre 7-8 metri. Așa cum susțin și Căpitanul portului ucrainean Ismail, dar și ministerul Infrastructurii din Ucraina, care-a postat adâncimile de 7-8 metri pe site-ul instituției!
Între timp, au venit la București și experți ai Comisiei Europene care inițial aveau intenția de a face măsurători pe brațul Bîstroe, iar apoi s-au sucit și au spus că vor să modereze între partea română și partea ucraineană.
Luni după amiază, de la ora 15,30, experții europeni erau așteptați la Palatul Victoria. În vreme ce experții români au primit dreptul de a intra pe brațul Bîstroe pentru măsurători abia pe 15 martie!
Cert este că la prima dezbatere româno-ucraineană, în format video, niciun român nu a întrebat până la ce adâncime au dragat ucrainenii.
ION PREDOȘANU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.