Motto: „Și în rândul mediocrității se dă o luptă. E ceva să fii cel mai mediocru.” – Valeriu Butulescu
N-aș zice că există vreo zi, de la Dumnezeu lăsată, în care să nu apară între oamenii politici de la noi vreo sămânță de scandal. De cele mai multe ori, ele, aceste mici ciorovăieli se iscă din nimic, dar au efecte majore. Adică importante. Așa, de-o pildă, luni, principalele partide ale coaliției de guvernare se înțeleseseră ca pentru șefia Autorității Electorale Permanente(AEP) să fie susținut gorjeanul Toni Greblă, în acest moment Prefect al municipiului București.
SUCIȚII DE LA PRETINSUL PNL. Pentru ca abia după o noapte să aflăm că votul pentru șefia AEP este boicotat de pretinsul Partid Național Liberal. Scandalul din coaliție pentru cine va conduce AEP, instituția care împarte banii partidelor politice, a intervenit numai pentru că, așa cum spuneam, peste nopate, PNL se sucise! Cine sunt acești lideri pretins liberali și ce vorbe de ocară au scos pe propria guriță aproape că nu mai are nicio importanță!
UCRAINA SFIDEAZĂ ROMÂNIA. În vreme ce ai noștri se dau de ceasul morții să primească aviz de la Ucraina pentru a li se permite să intre pe Brațul Bîstroe ca să facă măsurători ale adâncimii, aflăm că de fapt, Canalul Bâstroe este perfect navigabil.
În timp ce clasa politică s-a făcut că nu vede, iar Preș. Klaus Werner Iohannis i-a apostrofat pe românii aceia care l-au votat – printre care și Prim-ministrul României, Nicolae Ciucă, totodată și președinte al pretinsului PNL – că, vezi Doamne, fac afirmații nefondate, canalul Bîstroe a devenit navigabil. Experții Comisiei Europene au ajuns în țara noastră înainte de măsurătorile pe Canalul Bîstroe, programate să înceapă pe 15 martie. În vreme ce partea română a primit un acord verbal de la partea ucraineană, între timp, fraierilor de români li s-a cerut o scrisoare prin care să spună ce fel de măsurători se fac și care-i motivul.
Prima întâlnire a experților europeni a avut loc, luni, la Palatul Victoriei cu reprezentanții Ministerului Transporturilor. Oficialii români și cei europeni vor merge în Delta Dunării pentru a verifica porturile. Iar Ministerul Transporturilor trimite o scrisoare părții ucrainene cu detalii tehnice ale măsurătorilor. Ca să nu mai spunem că Ucraina ne anunță că va fi nevoie și de o aprobare a Armatei ucrainene.
Prima oprire va fi la Isaccea, după care vor ajunge la Ismail, în Ucraina. Din cauza acumulării permanente de mâl, Canalul Bîstroe va trebui dragat continuu, astfel că lucrările nu se vor opri niciodată.
Fostul guvernator al Deltei Dunării, Virgil Munteanu, este neîncrezător în raportul Apelor Române cu privire la debitele pe brațele Chilia și Bîstroe.
INHG a transmis, luni, că nu sunt modificări majore între debitele din 2017 și cele din prezent.
„Acele date, incluse într-un document al Apelor Române mi se par extrem de interpretabile. Nu ar trebui să se vorbească de debite, ci de adâncimi. Și să compari anul 2023 cu anul 2017… De ce cu anul 2017 și nu cu altul? Poate pentru că datele sunt similare? Datele sunt foarte interpretabile.
Acest canal este perfect funcțional începând cu data de 17 februarie 2023, când a fost emis de către Ministerul Infrastructurii din Ucraina avizul pentru navigație. Se menționează foarte clar în documentul ucrainean că navele cu pescaj până la 6,5m pot intra”, a afirmat fostul guvernator al Deltei Dunării, Virgil Munteanu.
MINISTRUL MUNCII A CĂZUT ÎN PICIOARE! Moțiunea simplă introdusă de USR(Uniunea Sabotați România!), zisă și a lui Drulă cel spurcat la gură, și Forța Dreptei lui Orban Ludovic și atât împotriva ministrului Muncii, Marius Budăi, a picat cu un mare succes! S-au înregistrat 86 de vpoturi pentru, 177 contra, două abțineri și 4 deputați au lipsit.
Au mai fost și alte ieșiri necontrolate, nu numai ciorovăieli mărunte, dar nu merită se le băgăm în seamă.
ION PREDOȘANU