Bullying-ul, prevenit cu ajutorul roboticii

2277

În perioada aceasta, la Colegiul Național ,,Tudor Vladimirescu” sunt în derulare trei proiecte Erasmus+. Unul dintre acestea este proiectul ,,Robotica şi prevenirea fenomenului de bullying” (,,Robotis: As a Tool to Prevent Bullying”), proiect care are o durată de 24 de luni și implică șase școli partenere din șase țări: Suedia, Portugalia, Turcia, România, Estonia și Slovenia. Echipa de proiect este formată din 30 de elevi și 14 profesori, principalele scopuri ale proiectului fiind: sprijinirea directorilor, a personalului școlii și a părinților în demersul împotriva bullying-ului, publicarea unei politici de condamnare a hărțuirii în fiecare școală, folosirea roboticii pentru îmbunătățirea reușitelor academice ale studenților, prevenirea hărțuirii cu ajutorul roboticii prin schimbul de experiențe/practici bune. Deși pentru școală sunt vremuri dificile, cu multe restricții, am considerat că este și o oportunitate inedită pentru copii. Am îmbrățișat, cu drag și entuziasm, ideea celor de la EducaTM (,,EducaTe Me!”) – o ințiativă a unui grup format din voluntari și instituții, inițiat în Timișoara și extins la nivel național, preluat și de noi în Gorj (EducaTm în Gj), care își propune îmbunătățirea proceselor educaționale, în perioada de izolare cauzată de pandemie. Astfel, am încercat să adunăm cât mai mulți voluntari în jurul Clubului Antibullying (din care fac parte elevii implicați în proiectul Erasmus+) și Clubului Tea-Borgs (clubul de robotică al liceului, mentorat de prof. Eugen Nodea și prof. Mirel Stoian), voluntari care să colecteze, să depaneze, să pregătească pentru donație echipamentele primite de la toți cei care au dorit să participe la campania noastră ,,Educăm împreună”. Implicarea elevilor în acest tip de activități (în condițiile respectării normelor de siguranță), mentorați de studenți în domeniul IT, voluntari – tineri antreprenori, și ei absolvenți ai colegiului nostru, din dorința de a le oferi modele umane – modele de relaționare prin colaborare, le dezvoltă acestora spiritul de echipă, comunicarea, abilitățile practice, tehnice care să completeze și să consolideze formarea lor profesională și, nu de neglijat, empatia pentru cei mai puțin norocoși. ,,Predarea de ștafetă între generații! Beneficiile sunt uriașe!”, cum spunea d-na profesor Elena Roată , definește, cred, acest proiect generos. Toate acestea reprezintă, cu siguranță, o ,,rețetă” antibullying!
Foto: Raul Bajmatără (student), Robert Petrescu (student), Christina Pasăre (elevă), Ionela Cîmpeanu (elevă), Iulia Petrică (elevă).
Prof. Teodora Dragotă, coordonator proiect Erasmus+
Prof. Gabriela Nodea, coordonator proiect ,,Educăm împreună”/EducaTm în GJ

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.