Beneficiile consumului de peşte

330

peste3O alimentaţie sănătoasă trebuie să cuprindă cât mai multe alimente bogate în nutrienţi.

De exemplu, o parte dintre noi trecem cu vederea, dar fără intenţie, peste un aliment foarte sănătos: peştele. Această specie are gusturi variate depinzând de tipul de peşte, dar şi de felul de preparare, iar pentru acest lucru peştele este considerat un preparat apreciat în majoritatea bucătăriilor din întreaga lume.

Cât de frecvent trebuie consumat peştele pentru a ne bucura de proprietăţile lui excelente?

Numeroşi specialişti sunt de părere că de două ori pe săptămână ar fi cel mai bine. Dar, nu vi se va întâmpla nimic dacă o să consumaţi mai mult sau deloc pentru o perioadă de timp scurtă. Însă întotdeauna trebuie să alegem calea de mijloc.

Acest lucru implică şi anumite costuri şi de aceea trebuie spus că nu trebuie să cumpărăm cel mai scump peşte pentru a avea pe masă cea mai sănătoasă mâncare. Indiferent de tipul de peşte trebuie să ştiţi că toate speciile contribuie la buna funcţionare a organismului atunci când se consumă corespunzător.

Peştele conţine multe proteine, vitamine şi minerale. În copilărie, părinţii ne obligau să mâncăm peşte pentru a nu avea probleme cu vederea şi este adevărat că acesta are o mare cantitate de fosfor. Somonul, tonul, macroul şi sardinele conţin cea mai mare cantitate de Omega 3, acizi graşi sănătoşi pe care corpul nostru nu poate să îi producă.

Medicii sunt cei care recomandă să consume cât mai mult peşte pacienţilor predispuşi la bolile de inimă. Omega 3 are rolul de a reduce tensiunea arterială, de a scădea valoarea trigliceridelor din organism prevenind în acest fel atacurile de cord şi readuce la normal bătăile neregulate ale inimii.

Pentru persoanele care urmează un regim alimentar pentru slăbire, peştele este alimentul care vă poate fi de folos pentru pierderea kilogramelor în plus.

În acest sens o contribuţie o au atât acizii Omega 3 cât şi proteinele care oferă senzaţia de saţietate pe o perioadă mai mare de timp.

Din studiile efectuate s-a mai descoperit faptul că un consum regulat de peşte poate scădea riscul anumitor boli precum: astm, depresie, Alzheimer, artrită sau cancer de prostată.

Cristina Răscol

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here