Autospeciale noi pentru ISU Gorj

413

Alte două autospeciale de ultimă generaţie  vor intra în dotarea Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Lt. Col. Dumitru Petrescu” al judeţului Gorj până la sfârşitul anului. Utilajele vor fi achiziţionate în cadrul proiectului „Optimizarea capacităţii de intervenţie în situaţii de urgenţă în Regiunea Sud-Vest Oltenia“, al cărui beneficiar este Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Sud-Vest Oltenia, formată din cele cinci judeţe ale regiunii, reprezentate de consiliile judeţene.

În octombrie 2014, Asociaţia de Dezvoltare Intracomunitară Sud-Vest Oltenia a semnat un nou contract de finanţare cu Ministerul Dezvoltării pentru dotarea cu autovehicule speciale a inspectoratelor pentru situaţii de urgenţă prin intermediul proiectului „Optimizarea capacităţii de intervenţie în situaţii de urgenţă în Regiunea  Sud-Vest Oltenia”. „Proiectul este implementat prin Programul Operaţional  Regional 2007-2013, Axa prioritară 3 – Îmbunătăţirea infrastructurii sociale – Domeniul major de intervenţie 3.3 – Îmbunătăţirea dotării cu echipamente a bazelor operaţionale pentru intervenţii în situaţii de urgenţă. Este cel de-al treilea proiect desfăşurat prin această axă prioritară şi este implementat pentru a beneficia de întreaga alocare financiară pusă la dispoziţie de acest program. (…) S-a depus a treia cerere de finanţare care vizează suplimentarea echipamentelor achiziţionate anterior pe cele două proiecte cu încă cinci autovehicule cu şenile şi roţi, cu trei autofreze de zăpadă şi trei autospeciale complexe de intervenţie, descarcerare şi acordare a asistenţei medicale de urgenţă. Proiectul are o valoare de 6.339.199 lei, inclusiv TVA”, a declarat Flavia Raus, consilier în cadrul Direcţiei Tehnico-Economice pentru  Dezvoltare Regională şi Relaţii Externe.

O autospecială FRAP şi un vehicul cu şenile pentru Gorj
Dintre cele zece autospeciale ce vor fi achiziţionate, două urmează să ajungă în parcul auto al ISU Gorj. „Va fi achiziţionată o autospecială tip şenilat (…). Ea va fi folosită în special în zonele predispuse la înzăpeziri din judeţul Gorj, în special în zona montană Rânca; va avea o capacitate mare de trecere, în sensul că se va putea deplasa pe teren accidentat, teren cu zăpadă şi va avea o parte medicală. Ea va fi folosită deci pentru salvarea oamenilor în asemenea situaţii. Sperăm că nu va fi necesar să o folosim. De asemenea se va achiziţiona o autospecială FRAP, o autospecială complexă care, pe lângă rezervor de apă şi spumogen necesar pentru intervenţia la incendii, are şi tehnică şi aparatură pentru descarcerare şi acordare a primului ajutor medical. (…) Această autospecială va fi dislocată la Detaşamentul de Pompieri Târgu-Jiu, Garda Nr. 1 Târgu-Jiu, iar una dintre autospecialele noi primite anterior se va duce la Tismana, unde la momentul actual nu avem o autospecială complexă (…). În aceste condiţii toate subunităţile vor avea cel puţin o autospecială performantă care va reuşi să se deplaseze într-un timp foarte scurt pentru intervenţii în situaţii de urgenţă. Pentru noi este o mare realizare”, a spus Traian Şuţă, prim adjunctul inspectorului şef al ISU Gorj.

Timp de răspuns mai bun pentru pompieri
Până la ora actuală, prin intermediul aceluiaşi proiect, în dotarea ISU Gorj au mai intrat alte zece autospeciale moderne, fapt ce a dus la îmbunătăţirea timpului de răspuns în situaţii de urgenţă. „În primele două etape, ISU Gorj a beneficiat de o serie de autospeciale complexe de intervenţie în situaţii de urgenţă, autospeciale tip FRAP, o autospecială de descarcerare grea şi o autoplatformă de intervenţie şi lucru la înălţimi. (…) Pentru noi este o mare realizare faptul că avem în înzestrare aceste autospeciale. Din datele statistice a rezultat că timpul de răspuns s-a îmbunătăţit simţitor datorită faptului că sunt autospeciale cu motoare moderne, de ultimă generaţie, care se pot deplasa foarte rapid. Sunt dotate cu instalaţii de ultimă generaţie, pompe de înaltă presiune, utilaje de descarcerare. Sunt nişte autospeciale foarte utile pentru comunitate în primul rând”, a mai precizat Traian Şuţă. Perioada de implementare a proiectului „Optimizarea capacităţii de intervenţie în situaţii de urgenţă în Regiunea Sud-Vest Oltenia” este de 14 luni, începând cu data semnării contractului. Prin implementarea acestui proiect se urmăreşte: reducerea timpului de răspuns şi a timpului de intervenţie datorită vitezei de deplasare sporite; sporirea siguranţei în exploatarea echipamentelor; sporirea protecţiei personalului de intervenţie;  sporirea eficienţei intervenţiilor prin suportul tehnicii moderne; posibilitatea realizării intervenţiei în orice condiţii; diversificarea tipurilor de intervenţii de descarcerare şi asistare a persoanelor la care pot participa Inspectoratele pentru Situaţii de Urgenţă; acordarea de asistenţă medicală prespitalicească direct la locul intervenţiei, pentru situaţii de urgenţă de pe tot teritoriul regiunii.
R.L.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here