Școala Gimnazială ”Pompiliu Marcea” Târgu-Jiu a găzduit, vineri, un atelier de bune practici în educație, organizat în cadrul proiectului „Curriculum Relevant, Educație Deschisă pentru toți”. Subiectele abordate în cadrul acestui atelier de către cei doi lectori, conf. univ. dr. Alexandrina Mihaela (director DPPD Craiova) și conf. univ. dr. Mihaela Aurelia Ștefan, au fost:
– Crearea unui spațiu educațional incluziv în școală, în care fiecare elev/elevă se simte încurajat, motivat, sprijinit și în siguranță: managementul spațiului educațional (modelarea spațiului educațional, amenajarea clasei în funcție de necesitățile elevilor, astfel încât să se creeze un climat optim de desfășurare a proceselor educaționale); sistemul de management al comportamentului pozitiv, care poate susține și menține un mediu de învățare sigur și optim; crearea mediului incluziv, în care se construiesc alte cicluri „de interacțiune reciprocă”, unde toți actanții se înțeleg și colaborează; experimentarea unor tehnici de managementul clasei de elevi: metoda ignorării selective; de-escaladarea crizelor de comportament; creșterea locusului de control al emoțiilor; limitarea utilizării pedepsei.
– Strategii de identificare a nevoilor de învăţare ale elevilor și de adaptare a activităților de învățare la nevoile acestora, cu impact în ameliorarea rezultatelor școlare, în reducerea riscului de repetenție, în prevenirea/reducerea situațiilor de absenteism și de abandon școlar.
Proiectul „Curriculum Relevant, Educație Deschisă pentru toți” a lansat, luna trecută, o seriede 90 de workshop-uri naționale „Atelierele CRED – Bune practici în educație”, organizate în colaborare cu fiecare Casă a Corpului Didactic din România. Evenimentele, desfășurate în fiecare județ al țării și în București, pe parcursul a doi ani școlari, fac parte din subactivitatea proiectului CRED A4.3 – Informarea decidenților de politici educaționale, experților și partenerilor educaționali relevanți privind actualizarea Curriculumului Național.