Agenţia pentru Protecţia Mediului are în cont de aproape două luni de zile peste 100 de milioane de lei, bani ce stau necheltuiţi din cauza faptului că, la
sediul instituţiei nu s-a prezentat nimeni cu un proiect prin care să solicite finanţare pentru împădurirea terenurilor agricole degradate. Suma de peste 100 milioane de lei ar trebui cheltuită pănă la sfârşitul acestui an. APM Gorj a prelungit chiar şi durata de depunere a proiectelor în speranţa că se va găsi vreun solicitant. Pentru a reuşi să cheltuie banii, şeful agenţiei, Gheorghe Fometescu, a apelat şi la sprijinul Direcţiei Silvice Gorj.
Odată cu aprobarea prelungirii sesiunii de depunere a proiectelor din cadrul Programului de îmbunătăţire a calităţii mediului prin împădurirea terenurilor agricole degradate, până la data de 15 octombrie 2009 inclusiv, orele 16:00, Agenţia pentru Protecţia Mediului Gorj a contactat conducerea Direcţiei Silvice Gorj pentru ca cele două instituţii să facă proiecte cu proprietarii de terenuri degradate, ca aceştia din urmă să poată planta arbori. „Am luat legătura cu Ovidiu Cârstoc, şeful Direcţiei Silvice Gorj, şi am decis să mediatizăm mai mult proiectul cu împăduririle terenurilor degradate, astfel încât, oamenii să vină cu proiectele la noi. Din păcate, bani sunt, dar nu există proiecte!”, ne-a declarat Gheorghe Fometescu, directorul APM Gorj. Acesta ar dori ca oamenii să ia mai mult în serios oportunităţile care li se oferă. „Vrem să se depună proiecte şi la noi pentru că avem bani”, a completat Fometescu.
Suma alocată sesiunii de finanţare pentru Programul de îmbunătăţire a calităţii mediului prin împădurirea terenurilor agricole degradate este de 100.250.000 RON, iar suma maximă care poate fi acordată unui coordonator în cadrul sesiunii de finanţare este de 5.000.000 RON. Programul se aplică pe întregul teritoriu naţional, în zonele rurale şi perurbane din extravilanul unităţilor administrativ-teritoriale. Solicitanţii pot fi persoane juridice sau asociaţii de proprietari de terenuri agricole. Sesiunea de finanţare constă în următoarele etape: depunerea dosarelor de coordonare şi a dosarelor de finanţare, analiza conformităţii administrative şi a eligibilităţii, evaluarea şi selectarea proiectelor, avizarea proiectelor selectate, transmiterea scrisorilor de respingere a finanţării, aprobarea finanţării proiectelor avizate, transmiterea scrisorilor de aprobare a finanţării. Aprobarea sau respingerea finanţării proiectelor se face în termen de 5 zile lucrătoare de la data închiderii sesiunii.
Izabella MOLNAR