Apel de proiecte digitale pentru elevi

566

Rețeaua Națională a Muzeelor lansează o provocare elevilor din toată țara prin intermediul apelului de proiecte ”animații, PUZZLE, INVESTIGAții… vino și joacă-te cu colecțiile la MUzEU!”. Iniţiativa este menită să incite creativitatea elevilor şi să faciliteze interacţiunea între şcoli şi spaţiile muzeale, apelul de proiecte încurajând tinerii să exploreze într-un mod creativ şi imaginativ obiectele şi resursele culturale din colecţiile muzeelor din comunităţile lor şi să se înscrie în ,,Noaptea Muzeelor 2020” cu propuneri originale.

Ideea principală a apelului este aceea ca elevii și școlile să își asume „proprietatea” și interesul asupra patrimoniului și să îl interpreteze sub formă de producții digitale.
Acestea vor fi ulterior reproduse pe website-ul oficial al Nopții Muzeelor (www.noapteamuzeelor.org), și pe pagina oficială de Facebook a Nopții Muzeelor https://www.facebook.com/noapteamuzeelor). ,,Noaptea Muzeelor, pe care Rețeaua Națională a Muzeelor o organizează anual în România, este o excelentă oportunitate pentru a evidenția politicile și tendințele în inovația și educația muzeală. Este o marcă devenită fenomen social, cu o interfață specifică industriilor culturale și creative. Cu această ocazie, ne propunem ca an de an să derulăm un proiect special care să scoată evenimentul din rutina dată de caracterul său repetitiv. Pentru această ediție din 2020, pe care o organizăm în premieră pe 14 noiembrie, elementele de noutate, care personalizează seara și transmit un mesaj pozitiv de apropiere a publicului de muzee, sunt interacțiunile creative ale claselor de școală cu spațiile muzeelor din țară. Proiectul ,,animații, PUZZLE, INVESTIGAții… vino și joacă-te cu colecțiile la MUzEU!”, aflat sub marca Nopții Muzeelor 2020 și finanțat de către Administrația Fondului Cultural Național, propune un dialog între muzeu și public, dinamizat de intervențiile unor tineri ce exploatează creativ obiecte și resurse culturale provenite din colecțiile muzeelor. Este un demers inovator de apropiere a școlilor și a elevilor de muzeu pentru o înțelegere mai bună a rolurilor pe care aceștia și le asumă”, spun organizatorii. Proiectul se adresează echipelor formate din elevi din aceeaşi clasă de şcoală sau de liceu, clasele VII-VIII, respectiv IX-XI, în număr de minim 10, în funcţie de conceptul proiectului. Vor fi selectate patru proiecte realizate și propuse pentru finanțare de către școli și trei proiecte realizate și propuse pentru finanțare de către licee. Fiecare proiect câștigător va fi finanțat cu suma de 3.000 de lei, la care se adaugă contribuția în resurse, logistică și asistență de specialitate din partea muzeelor implicate. În cazuri speciale, finanțarea poate crește până la 3.500-4.000 de lei pentru un proiect. Toate proiectele vor fi gândite pentru a putea fi prezentate în mediul virtual, exclusiv pe canalele de promovare, comunicare, informare sau prezentare online. Fiecare produs trebuie prezentat/înregistrat sub formă digitală. Nu sunt eligibile proiecte derulate cu public, pentru public, în formă fizică. Nu există o cerere tip de finanțare. Fiecare cerere/propunere de proiect este formulată liber și va cuprinde obligatoriu următoarele elemente: numele proiectului, muzeul unde se desfășoară, școala sau liceul care-l propune, numele profesorului/profesorilor coordonatori, numele elevilor, descrierea proiectului/ a scenariului acestuia, imagini cu obiectul/obiectele, opera/operele de artă, artefactul/artefactele selectate, tipurile de resurse, echipamente folosite, acordul muzeului unde are loc intervenția/proiectul, cu mențiunea că a luat la cunoștință despre proiectul propus și este de acord ca acesta să se desfășoare în muzeu și cu sprijinul acestuia, tipul de ajutor solicitat Finanțatorului. Termenul limită de depunere a ideilor de proiecte și a necesarului de resurse este de 16 octombrie 2020, ora 17.00. Fiecare proiect câștigător va fi susținut de către Rețeaua Națională a Muzeelor din România cu medierea accesului la colecțiile și la resursele muzeelor care fac obiectul scenariilor proiectelor selectate. Proiectele se vor realiza și înregistra în perioada 20 octombrie – 5 noiembrie 2020 și vor fi apoi distribuite pe canalele oficiale ale evenimentului în perioada 7 – 14 noiembrie 2020, câte unul pe zi, până în ziua Nopții Muzeelor 2020. Pentru informații, răspunsuri la întrebări și consultări, poate fi folosită adresa de email: noaptea_muzeelor@yahoo.com. Aplicațiile se trimit, de asemenea, la adresa de email: noaptea_muzeelor@yahoo.com. Iniţiat în urmă cu 16 ani de Ministerul Culturii şi Comunicării din Franţa, patronat de Consiliul Europei, de UNESCO şi de Consiliul Internaţional al Muzeelor, ,,Noaptea Muzeelor” este organizată anual pe plan european, iar în România de către Reţeaua Naţională de Muzee (RNMR), fiind un eveniment cultural aşteptat de public de fiecare dată cu mare interes. Evenimentul este finanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional. AGERPRES este partener media al ediţiei din acest an a Nopţii Muzeelor.
Roxana Lupu

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here