Aparegio, inventar prin zăpadă al rețelei de apă din Rânca!

1827

În condiții total neprielnice, Aparegio a demarat, vineri, o acțiune amplă de inventariere a rețelelor de apă și canalizare din Rânca, asta după ce cabanierii semnaseră o petiție prin care avertizau că există riscul ca stațiunea să se confrunte și iarna aceasta, de sărbători, cu o criză a apei. Operatorul a preluat rețelele din stațiune în luna octombrie, iar acum a trimis peste 40 de angajați pentru a face o muncă ce putea fi realizată în condiții mult mai bune chiar și cu o săptămână în urmă. Chiar când au venit muncitorii, în stațiune a nins abundent, zăpada măsurând aproape o jumătate de metru. Acolo unde drumarii de la Secția Drumuri Naționale au intervenit pentru a menține carosabilul curat pe Transalpina zăpada împinsă cu utilajele a măsurat și doi metri. Unele dintre troiene s-au format fix pe capacele căminelor de apă. Așa că inventarul vanelor și robinetelor s-a făcut mult mai greu. Muncitorii au folosit utilaje, dar și lopeți pentru a verifica fiecare robinet în parte. Unul dintre șefii care i-a coordonat pe muncitori de vineri până duminică și care a stat prin frig cot la cot cu aceștia a fost Horațiu Hoară, el menționând că acțiunea fusese programată cu doar câteva zile înainte, când vremea era încă frumoasă.
„Ideea este să facem mai multe lucruri deodată, iar operațiunea a fost programată cu 2-3 zile înainte. Facem și o inventariere a rețelei, facem și una a clienților. A venit iarna între timp, dar asta este, băieții care lucrează aici sunt profesioniști și știu ce au de făcut”, a menționat Hoară. Adevărul este că oricât de mare erau mormanele de zăpadă muncitorii știau unde să dea cu lopata pentru a curăța locul și a ajunge la capacele sub care se aflau robinetele pe care le căutau. Tuturor cabanierilor racordați la rețea fără contract li s-a pus în vedere să intre în legalitate, toată lumea fiind interesată să plătească apa consumată. „În cadrul verificărilor menționăm că utilizatorii care nu au contract cu operatorul vor trebui să intre în legalitate, în caz contrar vor fi debranșați de la rețeaua de alimentare cu apă. Pe această cale, mai facem un apel către toți utilizatorii de apă/canal din zona Rânca să solicite sprijinul Centrului de Exploatare și Distribuție Novaci pentru a intra în legalitate( persoanele fizice și juridice fără contract). Pentru alte informații suplimentare vă stau la dispoziție datele de contact ale șefului CED Novaci- Nadia Dungă -numărul de telefon 0753898227,adresa de mail dunga.nadia@aparegio.ro cât si call center-ul societății 0253/920 unde veți fi îndrumați către departamentul tehnic și site-ul www.aparegio.ro. Astfel de acțiuni vor urma și în weekend-ul 14.12.2019-15.12.2019 dar și în perioada următoare”, a transmis operatorul de apă.
Pentru prima dată în ultimii ani, șeful asociației cabanierilor, Constantin Pănescu, a părut mult mai împăciuitor cu reprezentanții autorităților, în general, și cu cei ai operatorului de apă în cazul de față. În timp ce muncitorii de la Aparegio căutau apometre prin stațiune, în zona pensiunii lui Pănescu turiștii dădeau zăpada la o parte de pe mașini și de pe lângă acestea cu ajutorul lopeților. Nicio autoritate locală nu era prezentă pentru deszăpezire, șeful cabanierilor recunoscând, mai în glumă, mai în serios, că „acum românul nu își mai face vara sanie și iarna car. Doar dacă îi ajunge cuțitul la os mai mișcă ceva. Ceea ce fac cei de la Aparegio acum, când zăpada e până la genunchi e o muncă mult mai grea. E greu să găsești vanele și conductele prin zăpadă, dar să le mai și verifici. Avem însă speranța că de sărbători nu vor fi probleme în alimentarea cu apă și că vom trece cu bine peste această perioadă. După ce au apărut discuțiile pe această temă am avut turiști care au sunat să întrebe ce se întâmplă, dar le-am spus că majoritatea pensiunilor au rezerve de apă și că lucrurile se remediază în 2-3 zile acolo unde mai apare câte o problemă”, a spus Pănescu.
Gelu Ionescu

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.