Anunț pentru angajatorii afectați de pandemie

1233

Firmele din Gorj afectate de restricțiile impuse de pandemia de COVID-19 pot cere, de luni, certificatele de situație de urgență. Aplicația dedicată eliberării Certificatelor de Situație de Urgență este activă și poate fi accesată pe platforma http://prevenire.gov.ro/. În Gorj sunt suspendate circa 10.000 de contracte de muncă.

Certificatele de Situație de Urgență sunt emise în două forme: TIP 1 (ALBASTRU) – pentru întreruperea totală sau parțială a activității, ca urmare a efectelor deciziilor emise de autoritățile publice competente, potrivit legii, în perioada stării de urgență decretate (afectați de Ordonanțele Militare) și TIP 2 (GALBEN) – pentru înregistrarea unei diminuări a încasărilor sau veniturilor în luna martie 2020 cu un procent de minim 25% față de media încasărilor sau veniturilor din perioada ianuarie-februarie 2020.
Toate documentele încărcate în platformă vor fi în format pdf, semnate electronic cu certificat digital calificat. Certificatele generate pe baza unor documente semnate cu certificate necalificate sau revocate vor fi anulate. În cazul în care o persoană a depus actele fără semnătură electronică, fiindu-i respinsă cererea de acordare a certificatului, aceasta poate relua procedura.
„Certificatele se utilizează în relațiile cu instituțiile publice pentru obținerea de facilități/măsuri de sprijin ori în relațiile comerciale, în condițiile legii”, anunță Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri.
Un solicitant poate cere eliberarea unui singur tip de certificat de urgență. Cererea pentru eliberarea CSU se realizează exclusiv prin intermediul acestei platforme, iar eliberarea certificatelor se va face automat, electronic, după validarea de către sistem a solicitării operatorului economic.
I.I.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here