ANPC: Poți reclama pe email problemele cu băncile

1066

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a lansat o adresă specială de e-mail la care să primească reclamațiile clienților băncilor. Gorjenii pot semnala, între altele, creşterea exagerată a ratelor și a dobânzii.
Astfel, la adresa de e-mail spsf@anpc.ro, consumatorii pot semnala probleme de tipul: creşterea exagerată a ratelor şi, ca atare, a gradului său de îndatorare, faţă de momentul contractării creditului; creşterea nejustificată a dobânzii aplicate pentru rambursarea creditului, comparativ cu prevederile contractuale; prezentarea, la momentul ofertării, doar a soluţiei de rambursare cu rate egale (ponderea în rată fiind de 75% dobândă şi 25% sold principal), fără a i se pune la dispoziţie mai multe posibilităţi de rambursare pentru a alege,
În cazul în care consumatorul doreşte să semnaleze astfel de situaţii, trebuie să ataşeze următoarele documente scanate: contractul şi scadenţarul iniţial; valoarea actuală a ratei; notificările primite de la bancă; venitul net al titularului, la momentul contractării şi în prezent; corespondenţa avută cu banca.
19 bănci au fost sancţionate până acum de către ANPC, cu aproape un milion de lei, pentru practici comerciale legate de modul de calcul al ratelor.
I.I.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here