Anchetata Dogerik Trans s-a băgat și în Complexul Energetic Hunedoara! Nu transportă mineri, ci steril

2175

Firma Dogerik Trans SRL, introdusă cu pompă în CEO în 2015 de fostul manager Laurențiu Ciurel(acesta lăudând atunci jurnaliștilor mașinile NATO deținute de societatea lui Dragoș Giurea), cercetată, în prezent, într-un dosar penal greu și a cărei autovehicule au fost depistate, săptămâna trecută, de polițiști cu RCA-uri false, a reușit să pună mâna pe un contract de transport și de la sora companiei de stat din Gorj. Este vorba despre Complexul Energetic Hunedoara, unde Dogerik Trans asigură, contra cost, de doar câteva zile, încărcarea și transportarea sterilului pe o distanță extrem de scurtă. Contractul este însă valabil până la 31 decembrie 2017.

În data de 4 iulie 2017 a fost atribuit un contract de servicii pentru transportul de steril de la EM Livezeni, aparținând Complexului Energetic Hunedoara, la incinta de pe Maleia, de către Dogerik Trans SRL din Târgu-Jiu. Serviciul a fost scos la licitaţie pentru suma de 42.750 de lei, şi a fost câştigat la preţul de 33.750 de lei. Adică cu 9.000 de lei mai puţin.
La licitaţie nu a fost depusă doar o ofertă, ci trei. Primele două firme care au căutat să încheie contractul de servicii au fost veteranele Eurogrup ILSM Vulcan şi SC Refraceram SRL, spune presa din Valea Jiului, ca surpriză, contractul să ajungă la controversata firmă din Gorj.

Transport pe doar 6 kilometri!
Contractul se referă de fapt, potrivit SEAP, la încărcarea şi transportul materialului steril depozitat în incinta principală a EM Livezeni, în scopul descongestionării amplasamentelor actuale. Mai exact, sterilul se transportă şi se descarcă la halda din incinta Maleia, acesta fiind locul unde produsul descărcat este nivelat.
De altfel, EM Livezeni depozitează sterilul pe platoul din Incinta Principală, zona dispeceratului şi zona dintre atelierul mecanic şi preparaţie şi vecinătatea centralei termice. Acesta rezultă din culbutarea vagonetelor de mină. Distanţa parcursă până la Maleia este de doar 6 km.
Nu se cunoaște dacă mașinile Dogerik utilizate pentru acest contract au aceleași hibe ca și cele folosite la transportul minerilor în carierele CEO.

Opt mașini Dogerik, cu RCA-uri false
Reamintim că, așa cum a titrat Gorjeanul pe 14 iunie, Dogerik Trans SRL este protagonista unui amplu dosar penal care se află în cercetare în prezent, anchetatorii făcând săpături adânci, săptămâna trecută, mai ales la carierele Complexului Energetic Oltenia.
Vizată de ancheta amplă este, mai ales, activitatea firmei Dogerik Trans SRL, în spatele căreia s-ar afla și directorul Direcției Miniere a CEO, Daniel Antonie, chiar miercuri, opt mașini ale firmei fiind depistate în Rovinari cu acte de asigurări false. IPJ Gorj a confirmat, pentru Gorjeanul, doar existența dosarului penal și faptul că anchetatorii fac ample cercetări, ancheta fiind în derulare.
Problema Dogerik a fost comentată însă în spațiul public și de directorul general al CEO, Sorin Boza, care a precizat că nu era treaba companiei să verifice dacă mașinile cu care minerii sunt transportați au sau nu au polițe RCA. Cu toate acestea, o parte a liderilor sindicali au fost revoltați, subliniind că minerii companiei nu sunt transportați în condiții de siguranță.

Cizme de cauciuc pentru CEH, de la Artego
La ultima licitaţie pentru achiziţia a 1970 perechi cizme tip miner de subteran, a Complexului Energetic Hunedoara, contractul a fost scos la licitaţie la valoarea de 75.648 de lei. A fost primită doar o ofertă, de la Artego SA, firmă gorjeană, care livrează bunurile la preţul de 66.586 de lei.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here