Analiza şomerilor din Gorj, eficientă în regiunea sud-vest Oltenia

402

Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Gorj a realizat deja primele studii din cadrul proiectului „Eficientizarea serviciilor furnizate către cetăţeni prin utilizarea instrumentelor moderne TIC (servicii de tip “self-service”)”, rezultând faptul că, jumătate dintre şomeri caută noi locuri de muncă și peste o treime accesează oportunități de formare profesională prin agenţiile judeţene pentru ocupare şi formare profesională din judeţele Gorj, Dolj, Vâlcea şi Teleorman. Potrivit unui studiu realizat de AJOFM Gorj pe un eșantion de 443 de persoane din județele Gorj, Dolj, Vâlcea și Teleorman, 49% dintre şomeri se informează despre locurile de muncă disponibile în județul unde locuiesc la agenția județeană pentru ocuparea forței de muncă, 21% vor să afle despre posibilitățile de educare și instruire, iar 15% au nevoie de suport în alcătuirea unui CV sau a unei scrisori de intenție,
Conform studiului, peste 36% dintre şomeri accesează serviciile de înregistrare în baza de date a agenției, în vederea găsirii unui nou loc de muncă și 27% caută programe de formare profesională la care să participe prin intermediul agenţiilor judeţene pentru ocuparea forţei de muncă şi doar 19% solicită sprijinul agenției pentru plasarea pe un loc de muncă potrivit intereselor și pregătirii lor profesionale. Aproximativ 60% dintre respondenți s-au îndreptat către agenția județeană pentru ocuparea forței de muncă din județul în care locuiesc pentru că nu au loc de muncă, nu realizează venituri sau au câştiguri mai mici decât indemnizația de șomaj care li s-ar cuveni potrivit legii. Alți 32% sunt tineri care nu au putut ocupa un loc de muncă după absolvirea unei instituții de învățământ sau după satisfacerea stagiului militar și au solicitat sprijinul agenției, arată studiul făcut de AJOFM Gorj.
Dintre cei 443 de respondenți din județele Gorj, Dolj, Vâlcea și Teleorman, 43% au vârsta între 16 și 24 de ani, iar 30% au sub 40 de ani. Peste 53% dintre aceştia sunt absolvenți de liceu, 20% absolvenți de facultate, 9% au diplomă de master, în timp ce restul are studii incomplete. Doar 34 de persoane din cele patru județe au solicitat asistența agenției pentru înființarea și planificarea afacerilor, acces la informații legislative din domeniul antreprenorial sau contactarea instituțiilor specializate în dezvoltarea antreprenoriatului în România.
AJOFM Gorj implementează încă din ianuarie 2014 proiectul cu titlul “Eficientizarea serviciilor furnizate către cetăţeni prin utilizarea instrumentelor moderne TIC(servicii de tip “self-service”)”, care se derulează pe o perioadă de 18 luni. Prin acest proiect, vor fi dezvoltate și implementate un sistem informatic și o platformă online accesibilă pe computere și dispozitive mobile, care va facilita accesul şomerilor la informații disponibile în cadrul agențiilor de ocupare a forței de muncă.
I.M.

analiza ajofm

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here