Amenzi pentru comercianţii din mediul rural

311

Magazinele şi unităţile de alimentaţie publică din mediul rural au fost verificate de comisarii Protecţiei Consumatorilor Gorj pentru a se vedea în ce măsură sunt respectate prevederile legale de comercializare şi etichetare a produselor alimentare. Toţi operatorii economici verificaţi au fost sancţionaţi, fie cu amendă, fie cu avertisment.

În perioada 24 – 31 martie, conform Programului privind tematicile de control pe trimestrul I 2014, comisarii C.J.P.C. Gorj au desfăşurat o acţiune de control pentru verificarea respectării conformităţii, condiţiilor de comercializare şi etichetare a alimentelor comercializate în unităţile de comercializare şi în unităţile de alimentaţie publică din mediul rural. Potrivit unui comunicat al CJPC Gorj, în cadrul acestei acţiuni au fost verificaţi 25 de operatori economici, controlul urmărind, în principal, următoarele aspecte: legalitatea funcţionării unităţilor, calitatea produselor, informarea consumatorilor asupra elementelor de identificare şi caracterizare ale produselor comercializate, condiţiile de expunere, prezentare şi comercializare ale alimentelor, afişarea preţurilor, precum şi modul de respectare a prevederilor Legii nr.349/2002 pentru prevenirea şi combaterea efectelor consumului produselor din tutun. Niciunul dintre cei 25 de operatori economici controlaţi nu a scăpat de sancţiuni, fiind descoperite abateri la fiecare dintre aceştia. 17 dintre comercianţii verificaţii s-au ales cu amenzi în valoare totală de 29.700 lei, în timp ce ceilalţi opt au fost sancţionaţi cu avertismente. De asemenea, a fost dispusă oprirea definitiva de la comercializare pentru cantitatea de 6,844 kilograme de produse şi oprirea temporara de la comercializare a cantităţii de 12 kilograme de produse. Principalele abateri constatate au fost următoarele: neîncadrarea în data durabilităţii minimale, respectiv data limită de consum (termen de valabilitate) pentru alimentele comercializate, indicaţiile instrumentelor de cântărire nu erau accesibile consumatorilor, lipsa afişării preţurilor produselor oferite consumatorilor spre vânzare, informarea incompletă a consumatorilor asupra elementelor de identificare şi caracterizare ale produselor comercializate, dar şi nerespectarea prevederilor Legii nr.349/2002 pentru prevenirea şi combaterea efectelor consumului produselor din tutun.
R.L.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here