Amenzi de aproape 90.000 de lei, aplicate de comisarii Protecției Consumatorilor, în Gorj

1019

Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Gorj a desfășurat, în perioada 1 septembrie – 19 octombrie 2020, o variată activitate de verificare a modului în care operatorii economici respectă legislația în vigoare referitoare la protecția consumatorilor, în conformitate cu tematicile de control stabilite la nivelul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, precum și cu cele proprii, dar și ca urmare a cercetării petițiilor primite de la cetățeni. De asemenea, sub coordonarea Instituției Prefectului, reprezentanții CJPC Gorj au participat la ample acțiuni de control, în echipe mixte, alcătuite împreună cu reprezentanți ai IPJ, DSVSA, ITM, DSP și ISU, filialele Gorj.

Astfel, în această perioadă au fost efectuate 318 acțiuni de control și, ca urmare a neregulilor constatate, au fost aplicate 83 de sancțiuni contravenționale, valoarea totală a amenzilor ridicându-se la 89.800 de lei. Cele mai importate abateri întâlnite de comisarii CJPC Gorj sunt: comercializarea de butelii GPL tip aragaz periculoase, fără gardă de protecție, cu coroziune generalizată și fără a oferi informații conform normelor PT C3-2012; comercializarea de produse fără a prezenta informații în limba română a elementelor de caracterizare și identificare, pe etichete; comercializarea de produse ce nu corespundeau caracteristicilor declarate; informarea incompletă cu privire la ingredientele alergene; prezentarea unor informații, ce nu au putut fi probate de către operatorii economici, în cadrul unor promoții aflate în curs de desfășurare; comercializarea de produse alimentare vrac fără a informa consumatorii cu privire la termenul limită de consum.
,,Tot în aceeași perioadă, au fost înregistrate 66 petiții formulate de consumatori. Informăm pe această cale consumatorii cu privire la faptul că petițiile se soluționează în termenul legal (conform prevederilor O.G. nr. 27/2002), cu condiția ca acestea să fie întocmite în nume propriu, să conțină toate datele de identificare: nume/ prenume/adresa petent (este necesară adresa de corespondență, cea de e-mail fiind insuficientă), precum și ale operatorului economic care este reclamat, dar și să fie însoțite de toate documentele probatorii, respectiv bon fiscal, chitanță, factură fiscală, sau alte documente, după caz.
Consumatorii au la dispoziție mai multe modalități de depunere a unei petiții: prin completarea formularului on-line, disponibil pe site-ul www.anpc.gov.ro, prin fax, la numărul 0253/217.776, sau prin intermediul serviciilor poștale la adresa din Târgu-Jiu, str. Victoriei, nr. 2, jud. Gorj”, a anunțat Constantin Milosteanu, comisar șef adjunct în cadrul CJPC Gorj
Izabella Molnar

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here