Amendaţi pentru produse din carne şi de panificaţie neconforme

148

controaleÎn primele trei sătpămâni ale acestei luni, activitatea Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Gorj s-a concretizat prin efectuarea unui număr de 64 de acţiuni de control având ca scop verificarea respectării prevederilor legale privind protecţia consumatorilor în cadrul activităţilor de comercializare a produselor şi de prestare a serviciilor.

În acelaşi timp, au fost cercetate şi soluţionate un număr de 21 de petiţii din partea consumatorilor care sesizau aspecte din activitatea operatorilor economici sau reclamau produse cu deficienţe sau servicii prestate necorespunzător. “Câteva sesizări au venit pe produse alimentare şi nealimentare expirate ori cu data durabilităţii minimale depăşită, depozitarea necorespunzătoare a produselor, produse electronice şi electrocasnice defecte şi pe care furnizorul nu vroia să le schimbe sau să le mezelurirepare deşi se aflau în perioada de garanţie. De asemenea, o altă reclamaţie s-a primit pentru o firmă de servicii de curierat. Un cetăţean a reclamat faptul că a trimis un colet care nu a mai ajuns la destinaţie, astfel că noi am obligat operatorul economic să restituie părţii vătămate contravaloarea coletului şi o despăgubire”, a declarat Daniela Michi, purtător de cuvânt al CJPC Gorj.

Colaborări cu alte instituţii

Ca urmare a cercetării reclamaţiilor au fost acordate despăgubiri în favoarea consumatorilor în valoare totală de 2.644 lei şi au fost dispuse măsuri de înlocuire a produselor, de reparaţii fără costuri sau restituire a contravalorii produselor constatate cu deficienţe sau ca urmare a prestării defectuase a serviciilor. Pentru creşterea eficienţei verificărilor au fost organizate acţiuni de control în colaborare cu Inspectoratul Judeţean de Jandarmi Gorj, Direcţia de Sănătate Publică Gorj, Inspectoratul de Poliţie Judeţean Gorj. De asemenea, comisarii CJPC Gorj au participat la acţiuni de control realizate în colaborare cu reprezentanţi ai Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului verificându-se activitatea operatorilor economici prestatori de servicii de turism prin intermediul agenţiilor specializate. “Au fost verificate respectarea prevederilor legale privind protecţia consumatorilor la încheierea contractelor, asigurărilor, brevetelor şi licenţelor acordate de către Ministerul Turismului. Acţiunile de control s-au desfăşurat pe raza judeţului Gorj, în municipiul Târgu-Jiu şi în localităţile Berleşti, Săuleşti, Bumbeşti-Jiu, Runcu, Arcani”, a precizat reprezentanta CJPC Gorj. Astfel, în perioada 1 – 24 februarie, au fost verificaţi un număr de 64 de operatori economici, iar dintre aceştia, un numar de 26 au fost depistaţi că încălcau normele de comercializare a produselor şi de prestare a serviciilor către consumatori. În cauză, aceştia au fost sancţionaţi contravenţional, valoarea totală a amenzilor aplicate fiind de 37.700 lei. Totodată, comisarii CJPC Gorj au dispus măsuri de oprire temporară sau definitivă de la comercializare a produselor constatate cu deficienţe în valoare totală de 212 lei.

Produse învechite şi fără preţuri

În timpul controalelor, comisarii Protecţiei Consumatorilor au verificat 89 de kilograme de produse alimentare în valoare totală de 4.894 lei, fiind constatate cu abateri o cantitate de 48 kilograme în valoare de 1.054 lei. Abaterile constatate au fost comercializarea produselor cu data durabilităţii minimale depăşită (mezeluri, produse zaharoase, produse de panificaţie), informarea incompletă prin neînscrierea în mod vizibil şi lizibil a numelui şi adresei producătorului/importatorului sau a datei durabilităţii minimale (produse vrac – napolitane şi biscuiţi), neafişarea preţului ori a unităţii de măsură (produse de cofetărie/patiserie, lactate, preparate din carne). De asemenea, au mai fost verificate şi produse nealimentare în valoare de 349 lei, toate acestea prezentând abateri în sensul comercializării produselor cu termen de valabilitate expirat (materiale de construcţii) şi neafişării preţurilor (aparate electrice de încălzit)

1 maşină şi 3 comisari

Toate cele peste 60 de controale efectuate până la 24 februarie, au fost făcute în teren cu o singură maşină a CJPC Gorj şi cu trei comisari. “Avem un singur autoturism şi pentru folosirea acestuia se fac programări cu anumite zile înainte. La nivel de oraş, comisarii noştri se deplasează pe jos, folosindu-se maşina doar pentru deplasări în judeţ. De controalele din această perioadă s-au ocupat trei comisari, iar în prezent, CJPC Gorj are un număr de 10 angajaţi, din care un comisar-şef, un consilier juridic şi 8 comisari”, a mai spus purtătorul de cuvânt al instituţiei, Daniela Michi.

Izabella Plăstoi

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here