Alooo, Garda de Mediu, DSP, Poliția Animalelor! Focar de infecție la padocul Direcției Publice Motru

1530

Padocul Direcției Publice Motru a făcut obiectul unui control al reprezentanților primăriei municipale. La aceste verificări, efectuate ieri, s-au constatat o nouă serie de nereguli, dar și altele vechi, care nu au fost remediate de actuala conducere, aflată în ilegalitate. Măsuri trebuie să ia însă și alte organisme abilitate, asta deoarece cei care conduc DP Motru par impasibili și netransparenți în raport cu UAT-ul și opinia publică, deși funcționează cu bani publici.

Potrivit verificatorilor, pe lângă spațiile de cazare pentru câini s-au depistat gropi pline cu dejecții și resturi animale, un miros pestilențial și lipsa de atenție a personalului în raport cu animalele aflate în îngrijire.
Într-un cuvânt, s-a depistat la padoc un adevărat dezastru ecologic. Acest lucru este contrar contractului de delegare al acestui serviciu, operatorul având obligația să întrețină corespunzător animalele, dar și spațiile date în administrare. De altfel, Primăria Motru a atras, de mai multe ori, atenția acestui aspect care nu se remediază. Asta și pentru că conducerea nu pune accent pe prestarea acestui serviciu în condiții optime, preferând ca angajații prinși la acest serviciu să fie folosiți la alte activități, cum ar fi reciclarea de deșeuri, lucrări în cimitirul Motru ori să fie lăsați în fără plată mai multe săptămâni la rând.
Chiar dacă asta duce la neîndeplinirea condiției privind capturarea câinilor de pe străzi, care sunt într-un număr tot mai mare în oraș, în apropierea parcurilor și a școlilor și chiar în cimitirul municipal Motru.

Câinii nimănui!
În padoc, la momentul controlului, erau puțin peste 60 de câini. Acest lucru a fost constatat la fața locului, deoarece, potrivit funcționarilor primăriei, conducerea societății refuza să pună la dispoziția instituției numărul de patrupede aflate în grijă. Nu se comunica nici rasa câinilor, sexul, de unde au fost capturați și când, traseul făcut până la padoc ori numărul de crotal. Se ține la secret, de asemenea, numărul de angajați folosiți la padoc, numărul de adopții făcute zilnic, cât și ce demersuri s-au făcut pentru sterilizare, adopții, etc. Aceste aspecte au fost însă solicitate de mai multe ori și ignorate de conducerea DP Motru care, în schimb, emite la final de lună către UAT facturi de 45.000-50.000 lunar, pe care primăria nu le acceptă la plată.
Asta, atâta timp când nu sunt îndeplinite condițiile din contractul de delegare, dar și legislația în vigoare.
Primăria Motru propune CL scoaterea însă la licitație a serviciului de ecarisaj tocmai pentru a îndrepta problemele apărute la padoc și pentru a nu fi chinuite aceste animale, dar și reducerea cheltuielilor care lunar ajung la 50.000 de lei. De precizat că alte padocuri folosesc un personal compus din 2-3 persoane pentru 500-600 de câini, dar la Motru sunt opt, zece salariați pentru maxim de 70 de câini.
A.STOICA

1 COMENTARIU

  1. Legea spune că dacă după 14 zile cânii nu sînt revendicați, se eutanasiază. Dacă nu se ia măsura eutanasierii, atunci sînt interese financiare la mijloc. Pentru fiecare câne sînt alocate sume mari din banii contribuabililor, asta zilnic. Cine știe ce se întâmplă de fapt cu banii respectivi?

Dă-i un răspuns lui radu Renunțați la răspuns

Please enter your comment!
Please enter your name here