AJOFM Gorj şi Centrul de Calcul Târgu-Jiu, parteneri în sprijinul tinerilor şomeri

215

conferinta ajofm1Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Gorj a organizat ieri conferinţa de închidere a proiectului Program de Măsuri Active pentru Ocupare – PAEM, derulat în parteneriat cu SC Centrul de Calcul Târgu-Jiu şi Asociaţia pentru Şanse Egale.

Proiectul a fost derulat în perioada noiembrie 2010 – aprilie 2012 şi a fost co-finanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013. Activităţile proiectului au fost implementate în localităţile Târgu-Jiu, Rovinari şi Târgu-Cărbuneşti pe o perioadă de 18 luni. “Prin activităţile desfăşurate, proiectul a contribuit la îmbunătăţirea adaptabilităţii şomerilor tineri cu vârsta între 16 şi 24 de ani şi a şomerilor de lungă durată, tineri şi adulţi, la nevoile şi evoluţia pieţei locale şi regionale a muncii cât şi generarea unui efect pozitiv prin dezvoltarea unei culturi antreprenoriale în rândul şomerilor tineri, creşterea gradului de adaptare a grupului ţintă din regiune la solicitările şi schimbările mediului economic ca urmare a formarii lor privind antreprenoriatul şi iniţierea unei afaceri, a calificării, a consilierii privind dezvoltarea profesională; creşterea gradului de ocupare a persoanelor din grupul ţintă prin îmbunătăţirea capacităţii de ocupare, reducerea distanţei dintre serviciile de ocupare şi persoanele din grupul din ţintă”, a declarat Romeo Chiriac, directorul executiv al AJOFM Gorj, beneficiarul proiectului.

Centrul de Calcul a organizat 3 cursuri

conferinta ajofm2Prezent la conferinţa de închidere, Bebe Viorel Ionică, directorul Centrului de Calcul Târgu-Jiu, a spus că lucrurile s-au derulat conform proiectului, iar indicatorii au fost atinşi în totalitate pe partea de care s-a ocupat unitatea condusă de acesta. Managerul proiectului Program de Măsuri Active pentru Ocupare – PAEM de la nivelul Centrului de Calcul, Dragoş Ionică, a precizat că misiunea lor a fost aceea de organizare a trei cursuri de formare profesională. “Centrul de Calcul s-a ocupat de partea de instruire din acest proiect. Astfel, am organizat trei cursuri, de operator calculator, asistent de gestiune şi lucrător în comerţ, la care au participat 84 de cursanţi. Am înregistrat o participare activă a cursanţilor pe parcursul întregului proiect şi am respectat principiul egalităţii de şanse, iar promovabilitatea a fost de 76 din cei 84 de participanţi la cele trei cursuri. Din partea cursanţilor am primit o apreciere, neobţinându-se nici măcar un calificativ de Nesatisfăcător”, a declarat Dragoş Ionică.Asociaţia pentru Şanse Egale, cel de-al doilea partener al proiectului s-a ocupat de dezvoltarea materialelor de promovare şi consiliere a şomerilor, informând şi consiliind 899 de beneficiari înregistraţi în grupul ţintă. “De asemenea, noi ne-am ocupat şi de selecţia cursanţilor pentru participarea la cursurile de formare profesională şi chiar am derulat un curs de formare în competenţe antreprenoriale, la care au participat 32 de persoane. 11 dintre acestea au solicitat sprijin pentru întocmirea unui plan de afaceri, iar trei dintre ei au câştigat concursul de finalizare al proiectului, fiind premiaţi cu câte 1.000 lei pentru iniţiativele antreprenoriale şi le-am oferit sprijin pentru înfiinţarea unei întreprinderi individuale”, a declarat Nicoleta Fiu Mitrea, vicepreşedinta Asociaţiei pentru Şanse Egale Târgu-Jiu.

105 şomeri, angajaţi

Indicatorii proiectului au fost atinşi în totalitate, iar prin implementarea cu succes a tuturor activităţilor au fost obţinute mai multe rezultate. Printre acestea amintim de informarea şi consilierea profesională a unui număr de 899 de şomeri cu vârsta între 16 – 24 ani şi şomeri de lungă durată, tineri şi adulţi, angajarea a 105 şomeri, absolvirea unui număr de 76 de şomeri a cursurilor de formare profesională din trei meserii solicitate pe piaţa muncii zonale, certificarea a 31 de persoane a cursurilor de formare a competenţelor antreprenoriale, oferirea de sprijin pentru întocmirea a 11 planuri de afaceri, organizarea unui concurs de planuri de afaceri, precum şi înfiinţarea a trei firme. Potrivit lui Romeo Chiriac, directorul AJOFM Gorj, costurile iniţiale ale proiectului fuseseră estimate la suma de peste 1.800.000 lei, însă suma cheltuită a fost de puţin peste 655.000 lei. Din aceşti bani, suma de 156.991 lei s-a îndreptat către derularea activităţilor de către AJOFM Gorj, 41.812 lei pentru organizarea cursurilor de către Centrul de Calcul şi 457.104 lei au fost cheltuiţi cu taxe şi activităţi derulate de către Asociaţia pentru Şanse Egale în cadrul proiectului Program de Măsuri Active pentru Ocupare – PAEM.

Izabella Plăstoi

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here