Persoanele fizice din judeţul Gorj pot opta pentru comunicarea prin mijloace electronice de transmitere la distanţă a actelor administrative fiscale emise în formă electronică de către organele fiscale din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, prin accesarea serviciului „Spaţiul privat virtual”.
Potrivit reprezentanţilor Administraţiei Judeţene a Finanţelor Publice (AJFP) Gorj, prin intermediul “Spaţiului Privat Virtual” contribuabilii pot obţine: adeverinţe de venit, certificate de atestare fiscală, situaţia contribuţiilor de asigurări sociale declarate de angajatori în declaraţia 112, Situaţia/nota obligaţiilor de plată. Prin SPV se pot transmite declaraţii fiscale (Formularul 200- Declaraţie privind veniturile realizate din România, Formularul 220-Declaraţie privind venitul estimat-norma de venit, Formularul 230-Cerere privind destinaţia sumei reprezentând până la 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi asimilate salariilor si se primesc de la organul fiscal decizii de impunere, Formularul 250 “Decizie de impunere anuală pentru veniturile realizate din România de persoanele fizice”, aferentă veniturilor realizate începând cu anul 2013; Formularul 260 „Decizie de impunere privind plăţile anticipate cu titlu de impozit pe venit/contribuţii de asigurări sociale de sănătate, precum şi privind obligaţiile de plată cu titlu de contribuţii de asigurări sociale”, pentru veniturile realizate începând cu anul 2015, Formularul 650 „Decizie de impunere privind plăţile anticipate cu titlu de contribuţii de asigurări sociale de sănătate pentru veniturile din cedarea folosinţei bunurilor”, pentru veniturile realizate începând cu anul 2015).
Pentru a se înregistra, persoana fizică are nevoie de: datele de identificare; un număr de telefon mobil valabil; o adresă de e-mail valabilă; un număr de decizie de impunere emisă de ANAF începând cu anul 2013. printre avantajele utilizării serviciului „Spaţiul Privat Virtual” se numără: persoana fizică nu se va mai deplasa la ghişeu în vederea obţinerii documentelor ce se comunică prin SPV; eliminarea timpului petrecut la ghişeu în vederea obţinerii acestor documente; serviciile de comunicare electronică sunt disponibile 24 de ore din 24.
Izabella Molnar