Afaceristul Izvoranu joacă la dublu pe banii SNLO

413

deschiderePatronul firmei Alpha Construct Sistem SA din Mehedinţi, Constantin Izvoranu, încă face cărţile la Societatea Naţională a Lignitului Oltenia(SNLO), chiar dacă se spera că pierderea influenţei aici a amicului său Ionel Manţog îi va tăia acestuia accesul la banii unităţii miniere.

Şi astfel Izvoranu este arătat cu degetul de unii salariaţi ai Carierei Lupoaia, aflată în subordinea SNLO, pentru că acesta şi-ar folosi utilajele şi maşinile care ar trebui să presteze aici pe contract, la alte două lucrări, în comunele Cornereva şi Mehadica, din judeţul Caraş-Severin. Muncitorii susţin că maşinile lui Izvoranu lipsesc de trei luni de la Lupoaia, asta în condiţiile în care ar fi pontate zilnic pe perioada în care acestea nu prestează pentru carieră. Ei ameninţă că vor sesiza DNA-ul pentru aceste ilegalităţi. Directorul Carierei Lupoaia, Sorin Iovan susţine, în schimb, că nu există posibilitatea să se întâmple aşa ceva dar promite însă o anchetă privind lipsa maşinilor şi pontajele în cauză.

Constantin Izvoranu, şeful SC Alpha Construct Sistem SA, a făcut bani cu nemiluita în judeţul Gorj mai ales când la putere în PDL se afla prietenul său Ionel Manţog. A efectuat lucrări, în special, în zonele miniere dar nu a iertat deloc nici primăriile “portocalii” care i-au pus pe tavă lucrări legate, în special, de infrastructura rutieră. Izvoranu şi-a întins influenţa peste tot reuşind să introducă în unităţile miniere, uşa fiindu-i deschisă larg de SNLO, pe lângă alte lucrări, şi propriile maşini şi utilajele. A făcut-o şi la Cariera Lupoaia, nu ilegal, ci în urma unei licitaţii. Ilegalitatea sesizată însă de mai mulţi muncitori de la Lupoaia nu constă însă în felul în care Izvoranu a negociat cu SNLO pentru a-şi “planta” aici maşinile şi utilajele, ci în faptul că o parte a acestor maşini şi utilaje lipsesc, pentru a presta, în schimb, lucrări la două primării comunale, în timp ce figurează pontate la subunitatea societăţii de stat gorjene. Oamenii susţin că de trei luni aceste maşini şi utilaje aparţinând lui Izvoranu lucrează departe de Gorj deşi “figurează în procesul de producţie de la Lupoaia lor confirmându-li-se 7-8 ore zilnic, în afară de kilometri. Este vorba despre maşinile de mare tonaj marca Volvo. Cine a permis aşa ceva şi-a luat «dreptul» de la Izvoranu. Se permite aşa ceva, în condiţiile în care unitatea are datorii”.

Lucrare de 80 de miliarde la Cornereva (Caraş Severin)

Coincidenţă sau nu, tocmai în urmă cu trei luni de zile, firma lui Izvoranu câştigă în calitate de lider de proiect, printr-o asociere cu alte două firme, prin licitaţie, tocmai o lucrare în judeţul Caraş Severin. Este vorba despre lucrarea de “Proiectare şi execuţie «Modernizare drum comunal DC28 Cornereva-Camena, înfiinţare centru de zi în sistem after-school, în comuna Cornereva, judeţul Caraş Severin»”. Aceasta are o valoare de aproape 80 de miliarde, este suportată din fonduri comunitare pe Măsura 322 iar la licitaţie s-au primit patru oferte. Lucrarea îi este atribuită lui Izvoranu tocmai la finalul lunii aprilie, când muncitorii de la Lupoaia semnalează că au dispărut o parte a maşinilor de la Alpha Construct, de la carieră. Oamenii susţin, de asemenea, că pe unul dintre utilajele de la Caraş Severin, plecate de la Cariera Lupoaia, ar fi deservent Sandu Berescu.

Lucrare de peste 100 de miliarde la Mehadica (Caraş Severin)

În aceiaşi perioadă în care firma lui Izvoranu câştiga lucrarea de la Cornereva, chiar cu câteva zile înainte, îi este atribuită o altă lucrare în acelaşi judeţ. Şi aici Izvoranu este acuzat că şi-a trimis maşinile de la Lupoaia, mai ales că lucrarea are o valoare de peste 100 de miliarde de lei vechi. Şi această lucrare este finanţată pe fonduri comunitare tot pe măsura 322. Proiectul priveşte, ca şi cel anterior, “proiectare şi execuţie «Modernizare străzi rurale, construire creşă cu 2 grupe şi reabilitare cămin cultural, promovarea specificului local şi a moştenirii culturale, conservarea patrimoniului material şi imaterial în comuna Mehadica, judeţul Caraş-Severin»”. Aici, susţin reclamanţii de la Lupoaia, este deservent pe unul dintre utilajele care ar fi pontat tot timpul acesta la cariera din Gorj, Cristi Răduică.

“Doar o maşină lipseşte, dar nu este pontată”

Directorul Carierei Lupoaia, Sorin Iovan, susţine, în schimb, că cele sesizate de subordonaţii săi nu ar fi deloc adevărate. Şeful carierei menţionează că are cunoştinţă de o maşină aparţinând firmei lui Izvoranu care într-adevăr lipseşte, de ceva vreme, de la Lupoaia, dar că acesta nu ar fi beneficiat vreodată de vreo pontare fictivă. Directorul Iovan susţine, de asemenea, că există un contract în vigoare cu firma lui Izvoranu, privind un număr de maşini care prestează aici, dar că nu s-au înregistrat nereguli. “Nu are cum să se întâmple aşa ceva. Voi verifica însă”, a declarat directorul Iovan.

Anamaria Stoica

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here