Afaceristul condamnat în dosarul CE Oltenia inaugurează cel mai mare terminal de transbordare a produselor agricole din Europa

7137

Grupul Grampet, deținut de omul de afaceri Gruia Stoica, va deschide astăzi la granița cu Ucraina cel mai mare terminal de transbordare a produselor agricole din Europa, potrivit unui anunț al companiei.

Afaceristul Gruia Stoica a devenit cunoscut opiniei publice din Gorj în urmă cu un deceniu când a fost trimis în judecată de DNA pentru cumpărare de influență în legătură cu o licitație organizată de Complexul Energetic Oltenia. Potrivit rechizitoriului, la data de 22 ianuarie 2014, Gruia Stoica, persoană care controlează GFR SA, membră a grupului Grampet, i-a promis avocatului Doru Boştină că-i va da suma de 3 milioane euro pentru ca acesta să îşi exercite influenţa pe care a lăsat să se creadă că o are asupra directorului general al CFR Marfă (funcţionar public), pentru a-l determina să îşi încalce atribuţiile de serviciu şi să-i comunice preţul oferit de societatea pe care o conduce, la licitaţia din 29 ianuarie 2014, aşadar să divulge date confidenţiale. Acest demers avea ca scop adjudecarea de către Gruia Stoica a contractului ce făcea obiectul licitaţiei, respectiv transport cărbune de la nivelul Complexului Energetic Oltenia. Doi ani mai târziu, în februarie 2016, omul de afaceri Gruia Stoica a fost condamnat la doi ani și șase luni de închisoare cu suspendare în acest dosar printr-o decizie definitivă luată de Înalta Curte de Casație și Justiție. În primă instanță, Gruia Stoica fusese condamnat la patru ani închisoare cu executare pentru săvârşirea infracţiunii de cumpărare de influenţă în acest dosar.

Investiție de 10 milioane de euro
Afacerile acestuia nu au stat nicidecum pe loc, ba chiar au evoluat. Așa se face că astăzi, Grampet, cel mai mare grup feroviar şi operator logistic privat din România şi din Europa Centrală şi de Sud-Est, deținut de Gruia Stoica, deschide cel mai mare terminal de transbordare a produselor agricole din Europa. Terminalul este situat în Dorneşti (judeţul Suceava), la frontiera cu Ucraina. Valoarea investiției este de 10 milioane de euro.
Potrivit presei centrale, terminalul de la Dornești, primul operat de Grup Feroviar Român și al cincilea de Grampet Group, este proiectat să funcționeze 24 de ore din 24, 7 zile din 7, 365 de zile pe an. Cu o capacitate maximă proiectată de 3 milioane de tone, complexul este dotat cu o stație de încărcare a vagoanelor (128 m lungime) și una de descărcare (120 m lungime), ce permit încărcarea/descărcarea simultană a 8 vagoane. Dotările sunt similare cu cele ale terminalelor din porturile maritime și fluviale, ceea ce face posibil transportul produselor fără pierderi de calitate și la capacitate maximă, respectiv 500 de tone pe oră.
„România are un rol major în funcţionarea culoarelor de solidaritate create de țările membre UE pentru a facilita transportul mărfurilor provenite din Ucraina. După declanșarea războiului, operatorii feroviari din cadrul Grampet Group au contribuit substanțial la fluidizarea traficului și reactivarea coridoarelor principale pe axa Nord-Sud, asigurând transportul a peste 1,5 milioane de tone de mărfuri în relația cu Ucraina. Noul complex de la Dornești va permite transportul a 240.000 de tone de cereale și produse agricole lunar, devenind astfel un punct strategic în fluidizarea traficului de mărfuri până în portul Constanța. Această investiție de 10 milioane de euro reprezintă încă o dovadă a angajamentului pe care ni l-am asumat în urmă cu 25 de ani de a contribui la dezvoltarea infrastructurii de transport feroviar din România și de a ne conecta la regiune”, spune Gruia Stoica, președintele Grampet Group, citat de publicația Forbes România.
Izabella Molnar

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here