Abuzuri și ilegalități în Stația CFU Peșteana! Șef de secție, acuzat că întocmește greșit graficele de lucru

3977

Șeful de secție al CFU Jilț-Rovinari, Nicolae Luțescu, este acuzat că comite, cu bună știință, abuzuri și ilegalități, în stația CFU Peșteana, pe care o are în subordine. Mai exact, Luțescu, care întocmește planificarea pe locurile de muncă (graficele de lucru) pentru salariații acestei stații, nu respectă condițiile de protecția muncii și disciplina muncii. Astfel, șeful de secție ar fi trecut în planificare personalul aflat în preaviz, în ture de 12 ore, deși personalul stației este adus la ture de completare. Legislația spune că personalul respectiv poate fi adus la program de ture doar dacă este o carență de personal, ceea ce nu este cazul în stația CFU Peșteana.

Salarii mai mari, dar nejustificate
Mai exact, cei trei salariați ai stației aflați în preaviz, în loc să vină la program de opt ore, cum este corect, sunt aduși la 12 ore, inclusiv în week-end. Abuzurile nu se opresc aici. Restul personalului stației, în loc să fie trecut pe grafic în ture, este adus la ture de completare. Personalul, în acest caz, vine la muncă pentru revizii și mentenanță la linii de cale ferată, deși munca lor este alta. Adică, șase sau șapte persoane, zilnic, prestează fără un program bine stabilit și aprobat, pentru că așa vrea Luțescu. Mai grav este că, după orele 15.00, personalul respectiv este lipsit de supraveghere, lucru care crește riscul unor accidente de muncă pentru respectivii. Acest lucru, deși este cunoscut de conducerea ELCFU Motru, nu a impus luarea unor măsuri. Directorul Ilie Bușe cunoaște situația, dar îl protejează pe Luțescu, deși ar fi foarte ușor să intervină să pună personalul aflat în preaviz la program de opt ore, iar restul personalului să fie trecut la ture și nu ore de completare. Astfel ar dispărea abuzurile, riscurile și salariile mai mari și nejustificate pentru o parte a personalului din această stație. Se așteaptă ca Bușe să se autosesizeze și să impună ordinea în stația de la Peșteana sau, mai mult, superiorii acestuia, care vor economii în timp ce ,,robinetul” risipei este deschis la maxim.
A.STOICA

1 COMENTARIU

  1. Nu numai la Pesteana face asemenea abuzuri ci si la Jilt este aceeasi situatie.,domn mecanic Stroe este adus la 12 ore si sambata si duminica in timp ce ajutorii mecanici sunt adusi la 8 ore completare neavand asigurat transportul la locul de munca acestia venind cu ce se descurca.deci domnu director Buse sa analizeze situatia si sa nu l mai tina in beate pe acest sef Lutescu(apropoo el neavand nici o calificare in domeniul cailor ferate ,el venind din cadrul pazei si protectiei.)

Dă-i un răspuns lui Costinel Renunțați la răspuns

Please enter your comment!
Please enter your name here