Procesul în cazul podului rutier din Genova, prăbușit în urmă cu patru ani, a debutat joi, 7 iulie. În urma tragediei au murit 43 de oameni. Între ei și doi români, unul fiind din localitatea gorjeană Curtișoara.
Judecata se desfășoară în cea mai mare sală a tribunalului din oraș, un cort fiind amplasat afară pentru cei interesați de proces. 59 de persoane se află în boxa acuzaților, printre acestea și directorul companiei care trebuia să asigure mentenanța podului. Surse juridice au spus că mulți dintre avocații inculpaților, care au negat întotdeauna acuzațiile, contestă constatările unui raport de expertiză cu privire la cauzele prăbușirii. Aceștia ar putea cere instanței să anuleze procesul-verbal și să solicite elaborarea altuia nou, astfel că se așteaptă ca procesul să fie lung și complex, după cum a precizat Egle Possetti, purtătorul de cuvânt al comitetului de rude ale victimelor. Printre victimele prinse în tragicul accident s-au numărat și doi români, care traversau în acel moment viaductul de pe autostrada A10. Gorjeanul Marian Roșca a fost internat în spital, în stare de comă, dar a decedat după câteva zile. Bărbatul avea 36 de ani și era din localitatea gorjeană Curtișoara. Plecase din țară de câțiva ani ani și se angajase pe post de șofer la o companie de transporturi din Franța. Făcea frecvent curse între Italia și Hexagon, aducând și ducând marfă la bordul camionului său. Potrivit anchetatorilor, prăbușirea a fost declanșată de ruperea cablurilor portante din interiorul suportului celui de-al nouălea stâlp al podului, care au fost erodate din cauza climatului eroziv în cei 51 de ani de când a fost podul dat în folosință.
Pod reconstruit în doi ani
Pe 14 august 2018, în vârful sezonului estival, podul Morandi din Genova, care conecta Franța și orașele Milano și Torino de coasta Liguriei, s-a prăbușit în urma unei furtuni torențiale. După doi ani de la această tragedie, a fost inaugurat un nou pod. Acesta conține senzori care detectează traficul și orice slăbiciune structurală care ar putea afecta integritatea viaductului.
I.I.