Patru oameni au ajuns în spital, vineri dimineața, după ce au fost răniți în urma unui accident care a avut loc în Cariera Roșia ce aparține Complexului Energetic Oltenia. Autoutilitara care-i transporta la locul de muncă a intrat în capătul benzii de transport cărbune, iar explicațiile autorităților au fost acelea că accidentul s-ar fi produs din cauza vizibilității scăzute, mai exact, la acea oră (6:10), era ceață densă în cariera minieră și în tot județul Gorj. Dincolo de condițiile ,,atmosferice”, așa cum s-a exprimat Cosmin Constantin Trufelea, membru în Directoratul CEO, jurnaliștii au sesizat și starea extrem de proastă a drumurilor, însă imaginile elocvente au fost contrazise de reprezentantul companiei, care a susținut că, în ultimul an, s-a suplimentat cantitatea de piatră pentru drumurile tehnologice din cariere, iar drumul pe care a avut loc accidentul a fost balastat și compactat. Mai grav este că, exact în ziua producerii accidentului, CEO a atribuit contractul pentru transportul minerilor în Cariera Roșia asocierii Romferex Import Export SRL, cea care deținea ,,epava” germană de pompieri implicată în accident, și… Uzina Rominex SRL, societatea a cărei ,,tanchetă” cu multiple defecțiuni tehnice s-a răsturnat, în urmă cu un an, în Cariera Jilț Sud, iar trei mineri și-au pierdut viața și alți zece au fost răniți.
Autoutilitara implicată în accidentul care a avut loc, la finele săptămânii trecute, în Cariera Roșia aparține firmei Romferex Import Export SRL din Bălești. Aceasta este, de fapt, o mașină de pompieri din Germania, scoasă din uz, achiziționată la mâna a doua, având o vechime de peste trei decenii. Cauza accidentului, după cum au precizat autoritățile, a fost ceața densă, în sensul că, la un viraj la dreapta, conducătorul auto n-a mai văzut drumul, iar mașina s-a lovit de capătul benzii de tansport de cărbune. Șoferul și alte trei persoane, salariați ai CEO, au ajuns la spital pentru îngrijiri medicale. Jurnaliștii care au ajuns la fața locului au remarcat și starea proastă a drumului din carieră, însă Cosmin Constantin Trufelea, membru în Directoratul CEO, a contrazis evidența și a încercat să lege propoziții fără noimă. ,,Acel drum a fost balastat și compactat an de an. Este adevărat, fotografia este de la fața locului, dar dacă vă uitați pe drumul de Fărcășești este cu bitum (?!). (…) Acel drum este făcut cu balastru de la cariera Roșia”, a afirmat Trufelea.
În realitate, anul trecut, în luna martie, CEO a cumpărat 4.200 de tone de piatră concasată, sort 40-63 mm, pentru UMC Roșia – Peșteana – Sector Roșia, exact de la firma Romferex Import Export SRL. Contractul a avut o valoare totală de 844.000 de lei. Dar, Trufelea, care a condus Cariera Roșia până în ianuarie, anul trecut, când a fost numit în Directoratul CEO, ar fi trebuit să cunoască aceste detalii. Mai clar, firma care asigura transportul minerilor în cariera Roșia a fost contractată de CEO și pentru furnizarea pietrei concasate pentru amenajarea infrastructurii drumului tehnologic din acea carieră.
Însă cea mai mare problemă nu era asta…
…cu toate că patru persoane au ajuns în spital și au avut nevoie de îngrijiri medicale în urma accidentului.
La ora la care Trufelea era intervievat de jurnaliști, compania tocmai atribuise contractul de ,,Închiriere autovehicule transport mixt, persoane și materiale, cu șofer, pentru UMC Roșia Peșteana – sector Roșia, lotul 9”, în valoare de 2.254.787 de lei, asocierii de firme Romferex Import Export SRL – Uzina Rominex SRL.
Practic, CEO le-a atribuit contractul celor două firme, ambele cu accidente în istoric. Trufelea nu găsea firul logic în exprimare, în interviul acordat jurnaliștilor, de teamă că s-ar fi putut afla că Uzina Rominex SRL, societatea care deținea tancheta implicată în cumplitul accident de la Jilț Sud, din ianuarie 2023, în urma căruia trei mineri au murit, iar alți zece au fost răniți, încă se află în relații contractuale cu CEO.
Cum este posibil acest lucru, în condițiile în care comisia care a cercetat evenimentul, formată din inspectori de muncă, a stabilit că societatea a pus la dispoziția CEO autoutilitara de transport marfă GJ38SCS cu deficiențe tehnice, neomologată și neautorizată pentru transportul de persoane? Ulterior, și expertiza de specialitate a scos la iveală deficiențe tehnice grave ale mașinii.
George Constantin
Mașinile sunt foarte bune,spune trufa.De aceea a încheiat contractul după producerea accidentului.
Trăiască șpaga!
Numarul cu grupul de litere SCS nu spune nimic?Oare cine este jupanul judetului care detine utilaje si mijloace de transport inchiriate de CEO?Nu firma cae inchiriaza este de vina ci acei directori care incheie contracte fara sa puna conditii si care s-au ales singuri incheind contract cu firma de recrutare care i-a ales tot pe ei.
Cum trec ITP-ul aceste căzături de mașini? De ce se permit la licitații mașini mai vechi de 7 ani,cum este în toată Europa ? De ce la noi nu se termina odată pentru totdeauna cu corupția din aceste companii ale statului ? Mor oameni nevinovați, datorita corupției generalizate din acest județ.
Pentru ca Sarcina, patronul tancheyei ucigașe are și stație ITP
Adică, EL CENTREAZA, EL DA CU CAPUL