Proiect anti-bullying în școli din Gorj. ISJ Gorj: Fenomenul de violență nu are o amploare mare la nivelul județului

1792

În patru unități de învățământ din județul Gorj se derulează, pe parcursul celui de-al doilea semestru, la inițiativa Inspectoratului General al Poliției Române, „Proiectul pentru reducerea violenței fizice și psihologice”.
Proiectul se adresează elevilor de gimnaziu de pe raza județului Gorj, cadrelor didactice din unitățile de învățământ participante, care fac parte din grupurile de acțiune anti-bullying înființate în școli, cât și părinților elevilor care manifestă comportamente antisociale.
La nivelul fiecărei unități școlare participante în cadrul proiectului va fi organizat un concurs pe tema elaborării unor materiale informativ-preventive: un afiș (format 100×70 cm) și un clip video (cu durata de maxim 3 minute) care să transmită mesaje de descurajare a violenței psihologice (bullying).
La nivelul fiecărei școli va fi desemnată câștigătoare o singură clasă, în baza votului exprimat de elevii școlii. Ulterior, la nivelul județului va fi desemnată o singură școală câștigătoare, în baza votului reprezentanților instituțiilor partenere în proiect. Va fi realizată o etapă de selecție la nivel național, la care vor fi înscrise școlile desemnate câștigătoare de la nivelul fiecărui județ, urmând ca la nivelul Direcției Siguranța Școlară să se facă demersurile pentru publicarea/multiplicarea/difuzarea materialelor câștigătoare la nivel național.
Concursul a fost lansat la data de 31 ianuarie 2022, cu ocazia Zilei internaționale pentru nonviolență în școală. Câștigătorii la nivel județean vor fi desemnați până la data de 1 martie, iar la nivel național până în data de 25 martie.
„Fenomenul de violență nu are o amploare mare la nivelul județului Gorj, numărul elevilor cu abateri de comportament este mic, iar printr-o monitorizare permanentă și o implicare deosebită a tuturor factorilor educaționali în viața elevilor, sperăm ca aceste evenimente să fie din ce în ce mai rare. Este necesar ca școala să rămână mediul sigur și prietenos unde copiii obțin cunoștințe. deprinderi esențiale și dezvoltă relații definitorii pentru viitorul lor, într-o lume mai bună, mai tolerantă. Împreună, prin fiecare acțiune pe care o facem, putem contribui la construirea unei școli prietenoase, care promovează egalitatea, respectul, nondiscriminarea și incluziunea tuturor copiilor”, a precizat Dana Constantinescu, inspectorul școlar general.
I.I.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.