Închiderea școlilor la atingerea pragului de 6 la mia de locuitori și eliminarea tezelor, printre solicitările Federației Naționale a Părinților

3397

Federația Națională a Părinților solicită ministrului Educației ca, prin măsurile ce vor fi impuse începând cu data de 08.11.2021, să se dispună ca „şcolile să fie închise, imediat, la atingerea pragului de 6 la mia de locuitori, prin decizie CJSU/CMBSU și, în functie de infrastructură și alte particularități, școlile să poată decide suspendarea activității cu prezența fizică, acordând prioritate prezenței fizice la cursuri elevilor din anii terminali şi din învățământul primar, prin decizia consiliului de administrație al unităților de învățământ, cu informarea ISJ/ISMB”. De asemenea, reprezentanții asociațiilor de părinți spun că „pentru ca şcolile să poată funcționa în condiții de siguranță epidemiologică, este obligatorie asigurarea condițiilor igienico-sanitare și a materialelor necesare, implementarea testării în masă, a elevilor și personalului din învățământul preuniversitar, cu teste non invazive, reglementată printr-un protocol sanitar clar”. O altă solicitare a Federației Naționale a Părinților vizează tezele, mai precis eliminarea acestora.
„Având în vedere modul cum s-a desfăşurat până în prezent, dar şi incertitudinea modului în care va continua desfăşurarea anului şcolar 2021-2022, vă solicităm să eliminați susținerea tezelor ca instrument de evaluare. Fără un ritm neîntrerupt al învățării, fară posibilitatea parcurgerii materiei într-un ritm coerent și unitar, tezele nu reprezintă „ultimul bastion al unei evaluării obiective”. Nu putem vorbi de o evaluare obiectivă în condițile unei perioade atât de scurte de predare, fragmentată de o vacanță neprevăzută, cu un ritm diferit de la o şcoală la alta, mai ales acolo unde predarea s-a facut când cu prezență fizică, când online, nerespectându-se parcursul firesc de predare-învățare-aprofundare. Prioritar, în contextul dat, este asigurarea condițiilor unei educații de calitate. Este necesară o flexibilizare a sistemului de predare, profesorii fiind lăsați să decidă modul în care îşi vor organiza şi reorganiza materia, în functie de particularitățile clasei, în aşa fel încât să poată fi de ajutor tuturor categoriilor de elevi, în mod special a celor din categorile vulnerabile.
Dacă ne dorim o evaluare obiectivă, dacă ne dorim să cunoaştem pierderile de învățare pe care actuala generație de elevi le-a suferit în perioada pandemică, Ministerul Educației poate organiza spre sfârşitul semestrului al II-lea o evaluare națională, cu subiecte unice, la materiile la care se susțin teze și examene naționale. Astfel vom avea o imagine reală a asupra gradului de cunoştințe dobândite, a decalajelor dintre urban și rural, Ministerul Educației urmând să elaboreze un plan de măsuri care să vină în sprijinul profesorilor pentru acțiuni remediale”, consideră Federația Națională a Părinților.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here