Încotro se duce performanța?

1111

Privind acordarea gradațiilor de merit, am solicitat un răspuns Inspectoratului Școlar General, iar mai jos aveți rândurile trimise.

Doamna Inspector Școlar General,
Subsemnata, Calotă Rodica, profesor de limba franceză la Colegiul Naţional ,,Tudor Vladimirescu”, din Târgu-Jiu, solicit explicații în legătură cu jaful (pe care nu-l pot numi evaluare) care s-a produs anul acesta la concursul de gradații de merit. Am înţeles că e de neiertat să organizezi un concurs plurilingv si sa lupţi, în pofida piedicilor de tot felul, să îl promovezi şi să îl transformi în tradiţie (singurul de acest gen si nu doar din ţară. Promit că nu-l mai fac, numai să mă ierte evaluatoarele de acest păcat.) Tot de neiertat este să alerg între bancă şi tribunal, să întreţin din contribuţia mea şi a familiei mele cu probleme grave de sănătate, contul unei asociaţii care să asigure elevilor logistica necesară predării interactive. Las această asociaţie să dispară, fiindcă nu e nimeni dispus să îşi irosească sănătatea şi banii de covrigi, la mine, de zdrenţe şi petreceri la alţii, ca să promoveze calitatea în învăţământ.
La fel de neiertat sunt şi laureaţii internaţionali, pentru că sunt singura care a avut „ghinionul” ca reprezentanții celor 600000 de membri să premieze elevi din C.N.T.V., pe care i-a pregătit profesorul care a uimit prin volumul de muncă și „calitatea fișelor pedagogice”(citez Ambasada și Federaţia la un loc), lucru care a trecut nebăgat în seamă, ca şi când ar fi inflaţie de astfel de astfel de profesori. Dacă nu ar fi decât aceste trei activități, care nu mi-au lăsat decât 2 ore de somn, restul de 22 din 24 stres pe pâine, de unde au ceilalţi (presupun că au și ei concursuri naționale, deşi nu am văzut în CAEN, şi premii internaționale, deşi, de când mă ştiu în învăţământ, nu am avut niciun coleg, la acest nivel) timp să selecteze documentele necesare întocmirii dosarului, că de făcut ceea ce scrie în fişa de evaluare, nici pomeneală. Acest dispreţ fată de cei care îşi sacrifică sănătatea şi familiile pentru a crea contexte unui învăţământ de calitate mă determină să solicit ministerului, în caz că nu pot transcende de la secţiunea ,,căzuţi”, la secţiunea ,,propulsaţi”, măcar prin suplimentare, soluţia de ultimă oră, să dispună reevaluarea dosarului meu de către profesori care au avut aceste rezultate, nu de incompetenți funcționali.
Nu m-aş fi înscris vreodată la acest concurs controversat, oricâte rezultate aş fi avut, dacă aş fi predat o altă limbă decât franceza, unde nu se fac meditaţii, dar neavând alte resurse de supravieţuire, am investit tot acest timp în proiecte şi competiţii, din care câştigă alţii, care nu au dus nici cinci la sută din greul pe care l-am dus noi, cei care le-am şi făcut. Până când voi primi un răspuns la atentatul de distrugere a omului care aduce valoare, voi sta alături de oamenii de serviciu din instituție, fiindcă nu îndrăznesc să mă alătur „elitelor”, după un clasament pe care nu-l pot accepta, fiindcă nu reflectă valoarea, nici evaluarea mea, ci o răzbunare fără precedent, izvorâtă din frustrare sau invidie, sentiment josnic pentru specia umană, incalificabil pentru intelectuali. Spun asta, pentru că ştiu ce presupune procedura şi pentru că la niciuna din specialităţi nu s-au tăiat, în duşmănie, puncte, aşa ca la departamentul limbi moderne, în special la franceză, şi mă simt discriminată, din acest punct de vedere şi din cele menţionate mai sus.
Cu stimă, prof. Rodica P. Calotă

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.