Poziţia liberalului Ion Cojocaru faţă de organizarea CEZ

525

MotruÎn urmă cu mai bine de un an, CEZ Oltenia a desfiinţat centrul de distribuţie, exploatare şi relaţii cu clienţii din Motru. În asemenea condiţii, pentru orice problemă legată de distribuţia şi exploatarea reţelelor de energie electrică, consumatorii sunt obligaţi să parcurgă 45 de kilometri distanţă, să piardă o zi ca să-şi reglementeze situaţiile destul de dese şi neprevăzute în care se află tot mai des în ultima vreme.

Operaţiunile de branşare devin astfel mult mai costisitoare, mai ales că relaţiile telefonice nu sunt agreate de operatorul regional. O călătorie Motru-Târgu-Jiu costă 20 de lei, iar reglementările oficiale cu reprezentanţii CEZ din Târgu-Jiu sunt din ce în ce mai greoaie şi nesatisfăcătoare în condiţiile scumpirii permanente a preţului energiei electrice.

Lipsa unui punct de lucru pentru circa 20-30.000 de abonaţi din zona Motrului este considerată de liberalul Ion Cojocaru o greşeală strategică a CEZ Oltenia. Acesta ne-a declarat: „la Motru există o locaţie corespunzătoare şi a existat şi o echipă de intervenţie foarte bună. Eu nu înţeleg de ce s-a luat decizia închiderii acestui centru, care ar fi putut deservi abonaţii din municipiul Motru, din comunele Cătunele, Glogova, Samarineşti, Văgiuleşti, Slivileşti şi cu puţină înţelegere Floreşti, Şovarna şi Broşteni din judeţul Mehedinţi şi chiar oraşul Baia de Aramă”.

Liberalul Cojocaru are dreptate, cel puţin în ceea ce priveşte distanţa de la abonat până la un centru, dar probabil că CEZ Oltenia are altă strategie economică.

Cât priveşte centrul de la Motru, el nu este atractiv ca preţ şi spaţializare pentru investitori, însă poate funcţiona foarte bine pentru vechea sa destinaţie. Cojocaru ia poziţie publică în această direcţie în speranţa că ipoteza sa va fi luată în calcul de mai marii actualei forme a administrării distribuţiei de energie electrică. Oricum, pe multe scări de bloc, contuarele scoase din casele oamenilor nu prezintă nici securitate şi nici nu sunt îngrijite. Este adevărat, sistemul de corespondenţă cu factură este eficient, deoarece mai multe familii, care l-au ignorat au avut de plătit bani buni pe debranşare şi rebranşare şi aceasta a fost o lecţie suficientă pentru toţi abonaţii.

Constantin Bunilă

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.