Proiect pentru reducerea birocrației în Primăria Motru. Costă un milion de lei!

2747

Primăria Motru își extinde serviciile digitale oferite cetățenilor. Pe bani europeni, administrația locală va trece, treptat, de la documentele pe hârtie la cele electronice. Implementarea proiectului va duce la reducerea birocrației. Digitalizarea instituției va costa puțin peste un milion de lei. „Nu se poate elimina în totalitate hârtia, dar acest proiect ușurează foarte mult accesul cetățenilor la informații, la serviciile primăriei”, a spus primarul Gigel Jianu.

În acest sens, administrația locală a scos la licitație contractul de achiziție publică privind furnizarea unui sistem informatic integrat de registratură, digitalizare și management al fluxurilor de lucru, arhivă electronică și portal web pentru furnizarea de servicii publice online către cetățenii Municipiului Motru, precum și servicii de instruire a personalului ce va utiliza această aplicație.
Durata contractului este de 12 luni, iar valoarea estimată a achiziției este de 1.092.955 de lei, cu TVA. Firmele interesate pot depune oferte până pe data de 2 decembrie.

Gata cu hârțogăria!
În esență, este vorba despre o soluție informatică privind simplificarea procedurilor administrative și reducerea birocrației. „Soluția informatică va elimina considerabil prezența fizică, tradițională, a celui interesat la sediul Primăriei Motru, întrucât va permite accesul online la serviciile de bază gestionate de către instituție. Acest lucru va fi posibil prin informatizarea fluxurilor de lucru de bază din cadrul instituției și expunerea datelor și documentelor de interes către cetățeni, precum și preluarea acestora prin intermediul unui portal web, accesibil în baza unei identificări securizate prealabile”, se arată în caietul de sarcini al licitației.
Informațiile și serviciile care vor fi puse la dispoziția publicului prin portal vor fi structurate în așa fel încât să permită utilizatorului să se ghideze singur către problematica dorită și să consulte astfel informații cu privire la: depuneri cerere/formulare, verificare status cerere, precum și actele necesare eliberării de documente, la autorizații sau certificate, informații despre taxe, programul de lucru cu publicul și alte informații utile, precum și să ofere posibilitatea de a descărca formulare tipizate în format electronic, care să poată fi tipărite și predate la ghișee, în cazul serviciilor care nu pot fi implementate sub formă electronică.
Mai mult, se vor putea face plăți electronice pentru achitarea taxelor, impozitelor sau a amenzilor, dar și programări online pentru audiență sau acte de stare civilă. „Pur și simplu, cetățeanul poate sta acasă, iar de pe un telefon, o tabletă sau un laptop poate să trimită o solicitare primăriei, iar programul dirijează în mod automat solicitarea către serviciul și către funcționarul care trebuie să rezolve respectiva problemă. Se aplică semnături electronice, funcționarul rezolvă problema, după care ajunge la mine, la primar. Eu aplic semnătura electronică, dacă totul este în regulă, iar în mod automat sistemul retransmite informația către cetățean. Astfel, cetățeanul nu mai pierde timpul la ghișeu, nu mai are contact cu funcționarul”, ne-a declarat primarul Gigel Jianu.

Arhivă electronică


Proiectul presupune inclusiv informatizarea arhivei. „Este un program și de arhivă electronică, program care include retrodigitalizare. Adică tot ce avem în arhivă de 50 de ani va fi scanat, arhivat în mod electronic, în așa fel încât atunci când ai nevoie de un document vechi, de o informație, îl găsim foarte ușor, doar de pe calculator. Cel de la arhivă va avea treabă cu spațiul, cu încăperea, doar atunci când anumite documente scrise vor fi arhivate”, a precizat Jianu.

Reducere de personal?
Deși la Motru există de vreo doi ani posibilitatea achitării online a taxelor și impozitelor, cetățenii încă preferă să stea la coadă și să plătească la ghișeu. Informatizarea primăriei ar putea aduce vești nu tocmai bune pentru angajații instituției. „În momentul când avem gata tot, vom implementa, vom face teste, probe, și vom constata că funcționează bine, va urma o reducere de personal. Se eficientizează și administrația locală, dar reducerea de personal se face în funcție de cât de receptivi vor fi cetățenii la nou. Nu se poate face dintr-odată, pentru că sunt încă mulți care preferă metoda clasică, prezență la ghișeu, hârtie copiată, scrisă și nu electronică”, a concluzionat Gigel Jianu.
I.I.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.