Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Gorj, a înregistrat în ultima lună, 18 sesizări din partea consumatorilor nemulţumiţi de serviciile oferite de operatorii economici de pe raza judeţului. Tot în aceeaşi perioadă 84 de societăţi comerciale au fost sancţionate contravenţional, valoarea totală a amenzilor fiind de aproape 56.000 lei.
Pe parcursul lunii mai, CJPC Gorj a înregistrat 18 sesizări din partea consumatorilor. 16 petiţii sesizau mai multe aspecte din activitatea operatorilor economici de pe raza judeţului nostru.
“Aspectele reclamate au privit: telefoane mobile defecte în cadrul termenului de garanţie, nerespectarea rezervărilor de călătorie prin intermediul telefonului, articole de încălţăminte, uşi metalice, contracte de telefonie mobilă, nerespectarea obligaţiilor asumate prin contractul de prestare servicii, contract de credit bancar, produse IT sau articole de mobilier. Urmare a cercetării reclamaţiilor au fost dispuse măsuri de înlocuire a produselor în valoare de 803 lei precum şi reparaţii fără costuri pentru produsele constatate cu deficienţe”, a precizat Daniela Michi, şefa CJPC Gorj.
În urma cercetării reclamaţiilor, au fost dispuse măsuri de înlocuire a produselor în valoare de 803 lei precum şi reparaţii fără costuri pentru produsele constatate cu deficienţe.
Produse alimentare, oprite de la comercializare
Organele de control au efectuat peste 130 de controale la agenţii economici care prestează servicii pe raza judeţului nostru. În urma verificărilor, un număr de 84 operatori economici au fost sancţionaţi contravenţional, valoarea totală a amenzilor aplicate fiind de 55.400 lei. De asemenea au fost dispuse măsuri de limitare a consecinţelor prestării serviciilor sau comercializării unor produse alimentare ori nealimentare care nu erau în concordanţă cu dispoziţiile legale în sensul retragerii de la comercializare a cantităţii de 10,5 kg produse alimentare în valoare totala de 112,75 lei.
Abaterile înregistrate de către operatorii economici care comercializau produselor sau prestau servicii au fost următoarele: informarea incompletă a consumatorilor asupra caracteristicilor produselor sau asupra numelui şi adresei producătorului; lipsa traducerii în limba română a informaţiilor cu privire la utilizarea produselor. De asemenea nu aveau afişate preţurile şi tarifele într-un mod vizibil.
Andrada Bărăitaru