Trenurile întârzie în Gara Târgu-Jiu din cauza caniculei

383

gara tg jiuTrenurile care au ajuns, în ultimele trei zile, în gara din Târgu-Jiu au avut întârzieri destul de mari, spre nemulţumirea călătorilor care au avut de îndurat căldura de afară. Întârzierile au apărut ca urmare a faptului că pe anumite porţiuni de trafic feroviar a fost instituită limita de viteză de 50 kilometri pe oră, din cauza temperaturilor foarte ridicate.

Sâmbătă seară acceleratul Bucureşti-Cluj a ajuns în gara din Târgu-Jiu cu o întârziere de 40 de minute iar duminică dimineaţă trenul personal de Craiova a avut o întârziere de peste 40 de minute. Au existat mai multe trenuri, care datorită restricţiilor de viteză impuse ca urmare a temperaturilor ridicate au depăşi 60 de minute întârziere. ,,Duminică personalul de Craiova a înregistrat o întârziere de 40 de minute, totul din cauza căldurii. Nu este singurul tren care va avea întârziere”, a declarat una dintre vânzătoarele de bilete din Gara Târgu-Jiu. Într-o zi caniculară, la nivelul şinei, temperaturile depăşesc 50 de grade, din acest motiv, unele trenuri circulă chiar şi cu 35 de kilometri pe oră. Cei care au avut de suferit din cauza întârzierii, au fost călătorii care au ajuns la destinaţie mai târziu decât ar fi trebuit sau au suportat cu greu căldura de afară până la sosirea trenului. „Trei seri consecutiv am circulat cu acceleratul la Timişoara, nu vă imaginaţi că avea o întârziere de peste o oră, e destul de dificil să aşteptăm atât de mult, mai ales că suntem şi cu copil mic după noi, iar în unele vagoane nu funcţionează aerul condiţionat” , a declarat una din călătoare.

Revizii şi avertizări
CNCF CFR SA precizează că în perioada de caniculă (35 – 36 grade Celsius în aer) temperaturile înregistrate la nivelul şinei sunt cuprinse între 45 – 55 grade Celsius, iar măsura de reducere a vitezei de circulaţie, în anumite intervale de timp, în care temperaturile depăşesc limitele normale este o măsură obligatorie pentru siguranţa traficului feroviar şi, de asemenea, este aplicată de toate administraţiile de cale ferată. În perioadele caniculare, personalul de întreţinere a căii ferate efectuează revizii suplimentare pe întreaga reţea feroviară, iar în timpul zilei se reduce viteza de circulaţie a trenurilor de călători şi de marfă cu 20-30 km/h pe durate bine determinate, astfel încât circulaţia trenurilor să se desfăşoare în depline condiţii de siguranţă. Aşadar, cei care pornesc la drum şi vor să ajungă în anumite locuri trebuie să aibă în vedere întârzierile pe care trenurile le pot avea şi să acţioneze în consecinţă, se mai spune în comunicatul companiei de căi ferate.

Andrada Bărăitaru

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here